zondag 23 augustus 2015

Vakantie voorbij . . .

De vakantie is hier bijna voorbij nog 1 week vrij, nog 1 week genieten voor we weer in het stramien moeten van school, clubjes en verplichtingen.
Er zijn mensen die het heerlijk vinden dat de kinderen weer naar school gaan, ik niet, gezellig de kinderen om me heen en ons eigen ritme aan houden, dat kan me niet lang genoeg duren.

Dit jaar zijn we voor het eerst twee weken weg geweest, naar Frankrijk.
Van te voren dachten we dat we veel gingen doen en zien, nee dus.
We hebben ons eigen ritme gevolgd of wel eigenlijk die van de kinderen en die ging richting het water en wij hebben ze gevolgd, met een boekje en wat drinken op het strand zitten, het was ons ook te warm om iets te doen dus dit was prima.



Natuurlijk hebben we wel iets gedaan, we hebben dit kasteel bezocht, echt prachtig!




De kinderen konden door het kasteel lopen met een Histopad, door op een gouden munt in een ruimte te klikken met de Histopad, kon je de ruimte waarin je stond op je Histpad bezichtigen in de middeleeuwen en je kreeg allemaal weetje te lezen en je moest nog een raadsel oplossen en de gouden munt  in het verleden op de histopad vinden.
Een perfecte manier om kinderen een stuk geschiedenis bij te brengen.
We kregen de kids ook niet uit het kasteel voordat alle gouden munten gevonden waren.



Door de rivier lopen vlak bij de camping en visjes vangen.



Dochter werd 9 jaar.



Een chocolaterie bezocht, heerlijk!!!!!!!!!!!!!



Natuurlijk af en toe ook gehaakt het begin is er, thuis maar weer lekker verder de sjaal afmaken.



En Carot cake gegeten, volgens mij niet echt Frans maar wel lekker!






4 opmerkingen:

  1. Leuke blog heb je, ik ga je volgen. Volgens mij hebben jullie een fijne vakantie gehad:) Ook ik vond het vroeger fijn als ik de kinderen thuis had met vakantie, in tegenstelling tot andere moeders die niet konden wachten tot ze de kinderen weer weg konden brengen!! Ik zag ook dat je dochter gepest werd, ik hoop nu niet meer, bah daar wordt ik altijd zo naar van, je zou denken dat dat in deze tijd niet meer gebeurd. Mijn dochter werd vroeger ook gepest omdat ze exceem had. Alsof het hebben van exceem al niet genoeg was:( Ik heb verschillende berichten op je blog gelezen, zodoende mijn lange reactie, ik heb (nog) geen pech gehad met garen kopen, maar wel dat ik garen gekocht had voor een mooie omslagdoek maar ik kwam niet uit het patroon, de ene kant was niet gelijk aan de andere kant. Toen, na tig keer proberen maar een ander patroon gekozen:( Ik ben van mening dat je dat best mag melden, niet alles is/gaat perfect. Succes met de eerste schoolweken en ik zou het leuk vinden als je ook eens op bezoek komt bij mijn blog;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lekker chocola.. . Kon je je nog inhouden om niet de neus van dat hert af te bijten???

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...dat kasteel..en wauw dat chocolade hert...en sjee wat leuk die rondleiding voor kids door dat kasteel(heeel slim van ze) en zo te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad...precies de juiste bij zo'n zinderende zomer toch?!?

    BeantwoordenVerwijderen