zaterdag 27 juni 2015

Het mooie weer komt eraan . . .

Eindelijk het mooie weer komt eraan, we hebben er zin in!, Ik ben een tijdje geleden al begonnen met de kussens van de tuinstoelen te voorzien van een nieuwe hoes.




Dit keer voorzien van een rits zodat we ze kunnen wassen.
Ik ben in mijn stoffen voorraad gedoken en vond allemaal rest stukjes stof, gezellig die verschillen de stoffen qua kleur en structuur.
Toen de hoes klaar was heb ik hem nog een keer gewassen met een vloeistof zodat het water en vlekken afstotend is, heel handig en hard nodig in de tuin.



Dit zijn alvast twee mooie kussens nu nog een paar te gaan maar dan zal ik toch eerst naar de stoffenmarkt moeten want zoveel reststofjes had ik nou ook weer niet.
Altijd een goed excuus om naar de stoffenmarkt te gaan!


Vorige week fietste ik achter dochter en het viel me op wat een rijdende kleurenexplosie ze was.
Heerlijk die vrolijkheid!



Maar schijn bedriegt . . . zo vrolijk is het niet voor haar, ze heeft heel veel last van pesterijen op school ofwel "meidenvenijn" en de juffen hebben er geen zicht op en krijgen er dus geen grip op.
En onze dochter gaat er aan onderdoor.
Daarbij hebben we besloten dat ze groep 5 dit jaar over gaat doen omdat ze een vroege leerling is en het tempo niet kan bijhouden. Dit alles maakt dat dit schooljaar voor haar juist geen vrolijk jaar is.
Toch gaat ze elke dag dapper weer naar school, wat zijn we trots op haar.
Wat zou ik de ouders van de pesters graag vertellen wat ze aanrichten, maar dat heeft geen zin want "zoiets doet mijn kind niet" hoor je dan, komt die zin u bekent voor?

Nog even volhouden en dan vakantie en volgend jaar een nieuw begin in een nieuwe klas en wellicht op een nieuwe school.







8 opmerkingen:

  1. Eerst wilde ik reageren op je mooie kussens, wat een super stofjes en zo perfect netjes genaaid.♥
    Maar het bericht over je dochter is natuurlijk veel belangrijker.
    Wat een dapper kind. Dat ze toch elke dag weer naar school is gegaan.
    Ik herken het uit mijn eigen jeugd, het was de reden om naar een niveau hoger van de middelbare school te gaan omdat ik echt niet meer bij die pestmeiden in de klas wilde zitten.
    Dat was keihard werken maar de stok achter de deur was groot en het leverde mij een mooi diploma op.
    Erger vond ik het toen mijn zoon gepest werd, kanjer training kon hem niet weerbaarder maken bij dezelfde jongens. Geukkig gingen wij verhuizen na groep acht en kon hij naar een andere school. Zijn puberteit had heel anders verlopen al had hij nog bij die bad boys in de klas gezeten.
    Nu is hij inmiddels achttien zit op een vervolgopleiding en heeft hij een topklas! Allemaal jongeren met dezelfde interesse.
    Ik denk dat jullie een goede beslissing hebben genomen!
    Van klas of school veranderen is mijn inziens de enige oplossing.
    Ik hoop op een mooi schooljaar maar nu eerst een fijne vakantie!
    Liefs Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend dat je dochter zoveel last heeft van pesters. Helaas gebeurd het in veel klassen, vaak zijn een of twee kinderen de aanstichters...zo ook bij mijn dochter in de klas. Gelukkig heeft mijn dochter er geen last van maar de dochter van mijn vriendin wel. Laatst is ze midden in haar gezicht gestompt door een klasgenootje....gelukkig kreeg ze op school direct gehoor en hopen ze het probleem nu aan te pakken...Heel veel sterkte voor je dochter en dapper dat ze elke dag weer heengaat. Ik hoop dat de klaswissel goed uitpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meisjes kunnen zó stiekem gemeen zijn... Ik ben nu 30, maar herinner het mij nog heel goed...
    wat mij geholpen heeft vroeger was een wissel van jeugdbeweging (was ik 17 jaar) en enkele kampen waar ik niemand van tevoren kende (eerste kamp op 14 jaar). Op die kampen leerde ik onbewust echt vrienden maken en te 'vertrouwen' in mezelf en anderen...ik ben er wel veel zelfbewuster en (cliché) sterker uitgekomen. Een warme thuis en luisterend oor helpen haar hier wel doorheen, maar let ook goed op dat ze niet enkel vrolijk is voor jou en vaak genoeg nog écht lacht en gelukkig is...
    Ik hoop echt kei hard voor jouw dochter dat deze periode snel voorbij is en dat ze er binnen enkele jaren schouderophalend aan terug jan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve reacties, dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kreeg kippenvel bij het lezen van het tweede gedeelte van je blog. Ik put niet uit eigen ervaring maar ik kan niet tegen onleed wat anderen wordt aangedaan. Wat gemeen van die meiden! En inderdaad, als je het bespreekbaar wilt maken geven ze " niet thuis" . Goed dat jullie de beslissing hebben genomen om een klas over te doen en wellicht op een andere school. Jullie dochter is echt een KANJER dat ze toch elke dag naar school gaat, dat zegt veel over haar karakter!!
    Je kussens zijn overigens prachtig, houd van de kleuren die je hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat verschrikkelijk naar voor jullie. En wat erg dat je tegen dichte deuren bij de andere ouders aanloopt...onbegrijpelijk. Ik wens jullie alle goeds, en liefs! En ik wens je dochter een fijne nieuw schooljaar!
    En een heerlijke zomer op die mooie kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat triest voor je dochter en wat een verdriet ook voor jullie als ouders. Ik weet hoe erg het is om gepest te worden maar óók hoe het is als ouder om te zien hoe je kind gepest wordt. Hopelijk is school alert en meedenkend hierin. Heel veel sterkte en hopelijk vindt ze helemaal haar plek in haar nieuwe klas met leuke vriendinnen.
    Prachtige kussens trouwens, heel leuk met al die verschillende stofjes.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg hier echt kippenvel van...mijn kinderen zijn gelukkig nooit gepest op school en waren zelf ook geen pesters...als dat laatste wel zo was zou ik zeker niet mijn kop in het zand steken maar ze eens flink aan hebben gepakt...maar ik lees wel dat het vaak overal hetzelfde is zij die beweren dat 'hun kinderen dat niet doen'zijn vaak de ergste!

    BeantwoordenVerwijderen