zondag 8 februari 2015

Jurkje nummer 2 . . .

In de kerstvakantie heb ik een aantal jurkjes gemaakt, de een was wat leuker dan de ander, dit is jurkje twee.
Basis patroon is zoals ik vaker gebruik het patroon uit het boek stof voor durf-het-zelvers.
In het midden heb ik plooien gemaakt zodat de jurk open valt.

Hij ziet er leuk uit maar of hij veel gedragen wordt, het is niet het favoriete jurkje van dochter want de rok zwiert niet, zucht. . . .
Zelf vind ik de patroon van de stof heel leuk daar viel ik voor, had gehoopt dat het een zwaardere kwaliteit zou zijn het is tenslotte een winterstofje en na een keer wassen lijkt hij wat vaal.

Dus na het kerst diner is hij in de kast beland en er niet meer uitgekomen, erg jammer.
Op na het volgende jurkje nummer 3 . . .


P.s. we hebben druk geklust in de vakantie, nou ja we, eigenlijk meer mijn man.
Onder andere een nieuw behangetje op de overloop, ik ben er super blij mee.

6 opmerkingen:

  1. lekker vrolijk behang .... past bij de naderende lente ;-)
    oei jammer van het stofje
    en ik maakte iets met jouw patroontje. als je wil komen piepen:
    http://mumendemiekes.blogspot.be/2015/02/en-we-zijn-begonnen-aan-de.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk jurkje!! Jammer dat dochterlief hem niet zo kan waarderen. Als ie blijft hangen, zou je er altijd nog een zwierrok van kunnen maken. Kun je toch nog genieten van het stofje.
    Het behang is prachtig!! Lang leve de klussende man ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super leuk jurkje! Ik vind dit soort modelletjes ook helemaal top, maar ja die rok hè... De volgende die ik ga maken voor jongste dochter wordt wel met zwier rok. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ík ook want ondanks dat ze 8 jaar is wil ze nog steeds het liefst een zwierrok.

      Verwijderen
  4. Heel leuk jurkje! Het patroon van de Sonja dress waarop je reageerde op mijn blog, is een gratis patroon, kan je zo downloaden via de link op mijn blog. Volgens mij moet dat nog kunnen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk jurkje! Het patroon van de Sonja dress waarop je reageerde op mijn blog, is een gratis patroon, kan je zo downloaden via de link op mijn blog. Volgens mij moet dat nog kunnen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen