maandag 22 december 2014

Kerst cadeautjes . . .

Vertelde ik jullie niet eerder dat ik op een kerstmarkt zou gaan staan?
Inderdaad zou . . . een paar uur voor aanvang laste de organisatie het af wegens slecht weer.
Het was inderdaad erg slecht weer maar in deze tijd van het jaar weet je dat dat kan gebeuren dus zorg je voor een back-up plan zou je denken.
Veel tijd hadden vriendin en ik erin gestoken z'n eerste keer op een markt staan vergt even wat voorbereiding.

Nu had ik o.a. hele leuke kerst hangers gemaakt en vingerloze wanten voor mezelf (zie hier voor de beschrijving) , van twee bolletjes garen die ik in de zomervakantie meegenomen had uit Frankrijk.
Het leek me wel handig om op z'n markt vingerloze wanten aan te hebben dan kan je tenminste nog wat inpakken enzo. Nu gebruik ik ze lekker met autorijden, reuze handig.




Tja . . . nu heb ik alles nog over maar niet getreurd hoor, ik kan er veel familie en vrienden blij mee maken dus is het toch niet voor niets geweest.




Dochter pikte meteen de strikken voor in het haar in, hoe je die kan maken staat in het boek, Haken & kleur, feest.

Zo komt toch nog alles goed terecht!

Ondertussen heb ik vakantie en ik heb me voorgenomen om lekker veel te gaan haken en breien en nog snel een kerstjurkje voor dochter te gaan maken.
Verder gezellig van mijn familie te genieten en mijn zoon helpen met zijn huiswerk want na de vakantie begint weer een proefwerkweek. (het lijkt net of ik weet terug ben op school, biologie, frans, engels, enz....) ik doe gewoon mee.

Voor nu alvast, jullie allemaal hele fijne feestdagen!

13 opmerkingen:

  1. Och wat erg! Ik kan me wel inbeelden hoeveel voorbereiding je daarin gestoken hebt en hoe teleurgesteld je nu moet zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jammer van al je voorbereiding! Kan je die prachtspulletjes niet gewoon bewaren tot volgend jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een deel bewaar ik inderdaad voor een eventuele kerstmarkt voor volgend jaar.
      Maar dan wel eentje die rekening houd met slecht weer, ha, ha.

      Verwijderen
  3. Wat jammer dat het niet doorgaat. Wellicht binnenkort een andere markt? Je vingerloze handschoenen zijn erg goed geslaagd! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Argh... Dat is zuur. Lief van je dat je er jouw familie blij mee gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat ontzettend balen zeg dat dat afgelast werd.Was zeker bij atelier Riel laatst...tja je zou zeggen dan hou je dat toch lekker binnen of heb je iets als back-up....net wat je zegt,deze tijd van het jaar...waaide het niet zo hard die dag dan was het misschien wel snijdend kou of erg nat weer.Jammer al zal je familie,vrienden dat niet erg vinden...maar je kan natuurlijk ook wat bewaren voor een volgende markt.Ik heb ook nog twee volle dozen over...er wel al wat vanaf geplukt hoor om kado te doen.

    Lieve groetjes en hele fijne feestdagen!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je wat, als jij het volgend jaar weer organiseert in Heeze kom ik toch gewoon lekker naar jou dan zit ik tenminste warme en droog en volgens mij was het reuze gezellig bij jou.

      Verwijderen
  6. Stom seg! Wat jammer voor al je werk... Ik was op een markt waar weinig volk kwam opdagen, ook niet leuk als je daar een hele dag zit :) Maar goed, fijne feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, dat is vervelend zeg! In ieder geval voor jou hele fijne dagen en alle goeds voor 2015!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o wat jammer dat de markt niet doorging! Snel weer op zoek naar een andere hoor! Fijne feestdagen voor jou ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé wat jammer dat de markt werd afgelast, maar gelukkig weet je met al je spulletjes wel blijf. De vingerloze wanten zijn in elk geval heel leuk. Hele fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou daar mag je terecht even van balen zeg. Tja bewaren voor volgend jaar, dan kan je smaak of de trend wel veranderd zijn.
    Wat Friemel en Tinus zegt; misschien binnenkort op een andere markt?
    Je vingerloze handschoenen zijn prachtig, sierlijk en functioneel, wat wil een vrouw nog meer? :-)
    Lekker bijkomen deze Kerstvakantie samen met je gezin.
    KerstGroetjes van Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zet je spullen gewoon hier te kijk en te koop.
    Wie weet.
    Groeten Monique

    BeantwoordenVerwijderen