zondag 9 november 2014

Een vrolijk gehaakte sjaal, maar . . .

Ik had zin om een driehoeksjaal voor dochter te haken in vrolijke kleurtjes.
Ik koop mijn garen her en der en eigenlijk koop ik nooit dure wol in een wol winkeltje.
Dit keer wel, in een super leuk winkeltje in Eindhoven.

Ik helemaal blij naar huis met 4 bolletjes wol, geweldige vrolijke kleurtjes, super zacht maar wel 15 euro lichter, maar het zou dan ook een hele leuke sjaal worden passend bij nieuw gemaakte rokje van dochter.



Thuis gekomen kon ik niet wachten en ging ik meteen vrolijk aan de slag, maar die vrolijkheid verdween bij elke steek meer en meer.
Wat een rot garen!!!, bij elke steek spleet het garen en tot overmaat van ramp waren de bollen zo gewikkeld dat elke bol in de knoop zat, grommmm.
Bah............ wat kan je daar van balen.
De sjaal daar in tegen is heerlijk zacht en soepel maar op een een of andere manier is de lol er wel vanaf. Ik heb hem afgemaakt maar hij wordt niet gedragen, jammer.

Naar het winkeltje ga ik zeker nog een keer want die was erg leuk en de eigenaresse was super aardig maar dat garen koop ik niet meer.

Ik vraag me af ben ik de enige die zoiets overkomt want ik lees er eigenlijk nooit over op blogs.
Hebben jullie hier ervaring mee? of is het not done om er over te bloggen.


Het patroon van de sjaal heb ik hier vandaan, een heerlijk patroon wat makkelijk haakt en snel leuk resultaat geeft.

Allemaal nog een fijne zondag!
xxx

4 opmerkingen:

  1. Eerst complimenten voor je mooie plaatjes! Maar wel heel herkenbaar. Vorige jaar ook een prachtige bol gekocht. Wel behoorlijk prijzig maar ja,nou ik heb mezelf moeten dwingen(vanwege de prijs en het mooie resultaat) om het af te m(h)aken. Alleen maar splijten...grrrr dus je bent niet de enigste hoor. Het is wel te hopen dat het nog gedragen gaat worden het is zo lekker vrolijk! Fijen dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, heel herkenbaar!! Ik hou het maar weer bij het goedkopere garen. Jammer zeg, want de kleuren en de sjaal zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het zo herkenbaar is ik dacht al dat ik de enige was, dank jullie wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zou wel heel jammer zijn als de sjaal ongebruikt blijft liggen! Hij is prachtig! En het setje zó mooi! Jammer is dat hè, als iets waarvan je goede verwachting hebt, zo tegen kan vallen?!

    BeantwoordenVerwijderen