woensdag 10 september 2014

Hoofdtelefoon . . .

Dochter zit in de combinatieklas 4/5, iets wat heel leuk klinkt en waarvan men zegt dat het goed en heel sociaal is dat de oudere kinderen de jongere helpen.
Maar er zitten ook een paar nadelen aan, èèn daarvan is dat het nooit stil is in zo'n klas, juf is altijd een groep aan het uitleggen of helpen.
Dan wordt gezegd dat je kind zich daar maar voor moet afsluiten en gewoon haar werk moet doen maar zo makkelijk is dat niet als je de gehele dag informatie binnen krijgt.
Aan het einde van de dag is ze het wel eens zat en wil ze gewoon lekker in stilte thuis spelen, en eigenlijk kan ik me dat ook heel goed voor stellen.
Maar goed ze moet toch met de klas mee dus dan maar een hoofdtelefoon opzetten als ze haar werk moet maken.
Maar ja, zo'n hoofdtelefoon (gekocht bij de Action) ziet er nogal saai uit dus die moesten we pimpen.
Dochter heeft de kleurtjes uitgezocht en ik ben gewoon begonnen, het was ook zo klaar.
Het ziet er vrolijk uit en wat vooral belangrijk is dochter is er blij mee en gebruikt hem lekker in de klas.





Verder zijn manlief en ik begonnen met het brood buik dieet, eigenlijk niet zo zeer om af te vallen maar om te kijken of een aantal klachten afnemen.
Zo heb ik veel last van mijn darmen en ik heb behoorlijke PMS klachten.
En man heeft veel last van maagzuur hij zit 's nachts vaak rechtop van de maagzuur en als hij wakker wordt begint het meteen weer.
We zijn nu ruim een week bezig en mijn darmen zijn een stuk rustiger en mijn man was na jaren van klachten nu helemaal vrij van klachten en slaapt sinds een week weer door, ongelooflijk voor ons.
We aten al gezond maar nu helemaal het is nog wel even onze weg vinden voor het vervangen van brood, maar dat gaat steeds beter.
Ik ga zo weer even lekker naar de markt fietsen om groente en fruit in te slaan voor in onze nieuwe blender, die de kinderen overigens helemaal geweldig vinden, fruit en yoghurt erbij en blenden maar.




Een fijne woensdagmiddag gewenst!

14 opmerkingen:

  1. Wat een slimme oplossing, een hoofdtelefoon! En dan nog zo mooi versiert, ze boft maar. Een brood buik dieet? Het klinkt wel interessant, vooral als je ziet wat het voor jullie al betekend. Alleen zou ik echt niet zonder brood kunnen.. de lekkerste maaltijd van de dag ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad even zoeken naar vervanging, nou ben ik dol op salades dus dat komt goed uit, ik zou het erger vinden als ik het warm eten zou moeten missen.

      Verwijderen
  2. HayHay!
    Zo'n hoofdtelefoon is inderdaad erg handig!
    In mijn klas worden deze dagelijks gebruikt :-)
    Fijn dat het brooddieet zo goed werkt!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat goed opgelost met de hoofdtelefoon voor je dochter! Super gezellig zo in de klas. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf idee die hoofdtelefoon! Slim bedacht! hij ziet er ook top uit, hoop dat geen brood helpt! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk die omhaakte koptelefoon!!! Bij ons in de combiklas heeft ook een aantal kinderen een hoofdtelefoon op (maar die zijn van school en mm ook door jongens gebruikt is zo'n roze omhaaksel wellicht een minder goed idee?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toevallig ben ik deze week ook begonnen met aanpassing van voeding omdat de Pms deze keer al vanaf dag 14 toesloeg.
    Geen snoep en koek (suiker) , geen melkproducten, geen witbrood. Nog steeds elke ochtend Nederland in beweging :-)
    Ga zodadelijk even Googlen op jullie dieet.
    Wat een toffe koptelefoon voor je dochter!
    Mooie oplossing voor een lastige situatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt mij een hele uitdaging om een warme maaltijd samen te stellen van de lijst van toegestane middelen.
    Wat zegt de auteur over Speltbrood?
    Lees meerdere positieve ervaringen op maagzuur klachten, wat ontzettend fijn voor je man dat hij daarvan verlost is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie oplossing, zo'n hoofdtelefoon, voor een situatie die je niet kunt aanpassen.
    Ik zat in een klas van drie kinderen....ook niet ideaal, dan maar een combiklas :-)

    Wat opmerkelijk dat jullie na een week al zoveel baat hebben bij een andere wegwijze.
    Ik weet er inmiddels alles van hoeveel invloed eten op je gezondheid heeft. Ik kwam goeddeels van mijn hooikoorts af door suiker en tarwe te minderen. Ik schreef er een log over http://anitasdagboek.blogspot.nl/2014/09/nooit-meer-hooikoorts.html

    Groeten Anita

    Ps: van de zomer maakte ik twee korte broeken van je handige patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je linkjes ik heb ze meteen bekeken en opgeslagen en ook al leuke recepten gezien die ik zeker ga maken.
      Fijn dat het bij jou ook zo werkt.

      Verwijderen
  9. Hé supertof die hoofdtelefoon, mooie oplossing! Succes verder met het vervangen van de broodmaaltijden, probeer ik ook op tijd te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Wilma,ALLEREERST HEEEEEL HARTELIJK BEDANKT voor je SUPER LIEVE VERRASSING in mijn brievenbus!Wat ontzettend lief van je zeg!!!Ik stond perplex en heb ook gelijk een bakkie thee gezet en genoten buiten in het zonnetje zoals je aangaf op de kaart! ;-) Ben al weer wat aan de haak geslagen,dus het bloggen zal ook niet lang meer op zich laten wachten denk ik,maar de aandacht voor dochterlief had even zijn voorrang ,maar alles komt weer langzaam aan in zijn vaarwater terecht.Ik wist even niet meer zeker welk mailadres in mijn mailbox nu van jou was,anders had ik je persoonlijk gemaild,maar ja een verhaal naar iemand anders is ook zo raar,ha,ha...Wat een goed idee van die hoofdtelefoon voor je dochter!Snap helemaal wat je bedoeld....mijn kids hebben ook beiden in een combi klas gezeten op de basisschool en het is toch inderdaad echt rumoeriger als een 'normale'klas.Ik hoop dat ze met jou mooi gepimpte oplossing haar rust in de klas wel vind.Ja het scheelt echt als je geen tarwe meer eet met je darmen,ik merkte dat ook gauw genoeg.Gelukkig zijn er genoeg vervangers en zo nu en dan(of spelt of zuurdesembrood) is minder belastend voor je darmen als 2x daags tarwerijk brood.Ik vervang brood ook wel eens door griekse yoghurt met walnoten en een beetje honing,of met fruit en ooit wel eens door een goed gevulde (groene)smoothie.Nou ik wens jullie een heel fijn weekend!En nogmaals ThanXxxx

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit berichtje had ik even gemist. Maar wat leuk gedaan die koptelefoon! Goed idee zeg.
    Ik heb geen ervaring met het broodbuikdieet, maar hoop zeker dat het jullie klachten gaat verminderen. Zelf probeer ik gezond te eten, met veel fruit en groenten, en merk dat ik me daar echt beter door voel.
    Fijne week! Groetjes, Janina
    ps hoe is het met je jurkje van die supermooie stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Wilma, nog bedankt voor je berichtje, ik was vervolgens helemaal vergeten om jou blog te gaan bekijken. Beter laat dan nooit, ben je meteen gaan volgen! Tot de volgende keer bij de Naaiclub! Groetjes Linsey

    BeantwoordenVerwijderen