zondag 13 juli 2014

Kleine haakwerkjes . . .

Inderdaad we hebben het huis heerlijk opgeruimd, dat weekend hebben we twee volle auto's naar de kringloop gebracht, tjonge wat lucht dat op.
Maar nu heb ik de smaak te pakken, ik blijf aan het opruimen en spullen her en der aan het weg geven aan ieder die er blij mee is, je kan tenslotte niet alles bewaren.

Eigenlijk is het niets voor mij maar ik ben ondertussen met twee haakwerkjes en een breiwerkje bezig, de granny deken die groeit langzaam maar soms ben ik het zat om vierkantjes te haken.
Dus ben ik begonnen met een mol voor zoon te haken, hij wordt heel schattig!




En voor mijn moeder heb ik een zeepzakje gehaakt, ze houdt van lelietjes van dalen zeep,
inderdaad hij ruikt heerlijk en het zakje ligt nu in haar kledingkast te geuren.
Zo leuk en makkelijk om in een middagje te haken.







De kinderen hebben nu lekker vakantie, man lief en ik moeten nog even door werken, 
maar dat de kinderen niet naar school hoeven en ik op mijn vrije dag dus niet hoef te haasten om op tijd school te komen geeft al een heerlijk vakantie gevoel.

Voor wie nu al lekker vakantie heeft zou ik zeggen geniet ervan!!!

6 opmerkingen:

  1. Super die mol he! Ik vind hem zooo cute! Wil hem ook een x haken,. En dat zakje is ook top! Heerlijk he ff goed opruimen en van alles de deur uit! Lucht soms zo op! Fijne weken, groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg prompt ook opruimzin.
    Twee auto's vol?

    Supermooi zakje, past perfect bij het roze glas.
    Je mama is er vast heel blij mee.

    Geniet van het minder strakke tempo.
    Prettig begin van volgende week

    Brigitte
    (met nogal wat voetbalrumoer van de verlengingen op de achtergrond)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook opruimwoede…De kamers van de meiden worden aangepakt, daarna toch ook eens aan de zolder beginnen…

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk een opgeruimd huis. Geeft ook rust in je hoofd.
    Geniet van de vakantie met deze mooie haakwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit! Jij bent echt goed bezig zeg met opruimen. Knap van je. Geniet van de vakantie. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk is dat ooit dat opruimen he....ik ga maar niet hier naar de kringloop dan,anders kom ik straks met jou spullen weer thuis,ha,ha...De mol ziet er veelbelovend uit!Zo had ik ook zo'n ontzettende zin in de flamingo te haken...voor wat en wie?!?!?Gewoon omdat ik toch het garen had liggen in mijn overvolle bakken en hij zo naar me lonkte vanuit dat boek,zeker nadat ik hem bij Lisanne van haar naald zag komen bij draad en praat.En nu...nu zit hij op een krukje te pronken op mijn hobby-zolder met zijn lange 'stelten'en telkens als ik daar ben,of het nu voor het hobbiën is of voor het wegruimen van de was dan krijg ik een big smile op mijn gezicht....regen of geen regen.
    Fijne vakantie...ik mag ook nog even 3 weken doorwerken,maar dat variëert met het zomerrooster van een paar uurtjes per dag of helemaal niet op een dag,ook wel fijn :-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen