vrijdag 13 juni 2014

Van alles . . .

Druk, druk, druk, zo een paar weken voor de vakantie.
De laatste weken voor zoon op de basisschool, inmiddels heeft hij al kennis gemaakt met zijn nieuwe school en klas en zijn mentor, spannend en niet alleen voor hem, zeker ook voor mij.
Deze zomer gaat hij op zeilkamp, hij is alvast druk aan het leren hiervoor en papa helpt hem mee, ze oefenen knopen, windrichtingen enz, en papa maakt een armband van een Turkse knoop voor zoon en zijn vriend.



En ik haakte de blauw, wit en grijze onderdelen aan elkaar.
Inmiddels is de kat met muis klaar, inderdaad het is een kater geworden, het patroon heb ik bij stip en haak besteld. De muis is van Christer Krukkert, een leuk duo zo samen.
Ze zijn inmiddels samen bij de nieuwe eigenaar en ze is er super blij mee.



Dochter is samen met vriendinnetjes veel aan het loomen, en ik moet toegeven 
dat ik af en toe ook mee doe, vooral loom ijsje maken is erg leuk.


We zijn de ijsjes in allerlei kleuren aan het maken om aan de uitnodigingen 
voor de verjaardag van dochter te hangen.
Oh ja . . . zo voor de vakantie moet ook nog haar feestje gevierd worden 
want ze is midden in de vakantie jarig.


Maar natuurlijk genieten we ook heerlijk van het mooie weer en de tuin die ontploft 
met al die mooie planten en bloemen, daar kan ik echt van genieten, zalig!




's avonds lekker buiten eten en daarna het openhaardje aan, haak werkje erbij en een kopje thee.

Wij gaan morgen ons huis door kuisen, zo noemen ze dat hier ofwel opruimen en spullen 
wegbrengen naar de kringloopwinkel.
Ik heb me voorgenomen veel weg te brengen, spelletjes waar de kinderen te oud voor zijn, puzzels 
zelfs een mand vol met Disney video's.
De kledingkasten worden ook onder handen genomen, te veel kleding die je nooit draagt ook dat gaat weg.
Ik heb er nu al zin in, hopelijk hebben we na het weekend een opgeruimd huis.................

Wishful thinking ???!!!!!
We zullen het weten na het weekend.

Voor nu allemaal een fijn en zonnig weekend.

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooi duo die kater en muis! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wens je veel succes met kuisen.
    Ben benieuwd ;-)

    Leuke foto's van je huis, tuin en leven.

    Prachtige kater en muis!
    Een cadeau voor het leven.
    Zoiets breng geen mens toch ooit naar de kringloop?
    Anders zit ik er bovenop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé die zijn leuk geworden, dat vrolijke duo!
    Heel veel plezier aan zoonlief op zeilkamp en veel succes op zijn nieuwe school, grote stap voor zoon, stukje loslaten voor mama, bedankt voor je fijne berichtje op mijn blogpost over dit onderwerp :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He wat grappig, ik ken jou blog wel :) Maar ben hier al even niet meer geweest, dus zal later deze week eens fijn bijlezen. Wat kan jij mooi haken zeg! Knuffels haken, ik maak daar niet veel van. En jouw tuin, supergezellig zeg! Grappig dat we bij elkaar in de buurt blijken te wonen, dat wist ik helemaal niet.

    Ik heb je een mailtje gestuurd over de naaiclub, ik houd je natuurlijk op de hoogte van hoe en wat.
    Groetjes en nog een fijne avond!
    Janina

    BeantwoordenVerwijderen