donderdag 8 mei 2014

Oranje . . .

Zelf ben ik gek op de kleur oranje, altijd al geweest en nu kom ik in stoffen land ook aardig wat oranje stofjes liggen zo ook een leuke tricot.
Ik had meteen bedacht wat ik ervan ging maken, een overslag jurkje, inmiddels als de 4e, zelf getekend volgens de handleiding die je hier vinden.
Eenmaal het patroon getekend dan is de jurk zo gemaakt en volgens dochter zit hij heerlijk.



Bij Bambi blauw had ik al een tijd geleden dit Petit Pan stofje besteld, ik vond hem zo mooi dat ik de schaar er niet in durfde te zetten, maar nu werd het echt tijd voor een zomers rokje met zakjes en plooitjes, 
geen patroon is hiervoor nodig. (ook hier weer oranje bloemetjes)




 In huis heb ik inmiddels ook wat oranje en rose weer toegevoegd, gezellig.




Voor nu even geen nieuwe kleding want mijn lief is een maand vrij en is nu op zolder werkplekken aan het maken voor ons beide, dus ik kan even niet bij de naaimachine.
Dus ben ik weer fanatiek aan het haken.


6 opmerkingen:

  1. Leuk! En hier ook nog het petit pan stofje..maar blijft ook al ff liggen, haha..Wel leuk om enkel voor de plooikes te doen (als ik t goed zie tenminste)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk rokje en wat ik super vind is de afwerking van de voering met zigzag-lint.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig jurkje en rokje!! Supermooie stofjes inderdaad!!
    Schattig, dat lint op het onderrokje. Maakt het helemaal af!
    Fijn zeg, die werkplekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg! Wat een mooie stoffen!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg en die stofjes zijn prachtig...oranje is ook zo'n warme kleur vind ik...mooi!Fijn dat je straks ook je eigen stekkie hebt!

    lieve groetjes en alvast een heel fijn weekend/moederdag toegewenst!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen