zondag 11 mei 2014

Knuffels maken . . .

Toen ik nog geen kinderen had (lang geleden) en nog niet zo met de naaimachine overweg kon, maakte ik beren met de hand, tijdrovend maar erg leuk om te doen, ik heb de beren nog steeds, ze zitten op een stoel in onze slaapkamer samen met mijn oude knuffels die ik als kind al had.




Inmiddels maak ik de beren niet meer maar haak ik nu af en toe een knuffel, niet mijn favoriete haak project, vooral als je armen of benen moet haken, dan blijf je maar kleine rondjes in het rond haken, kramp in mijn armen en schouder krijg ik ervan.
Maar het resultaat is altijd erg leuk, dus nu ben ik toch weer aan een knuffel project begonnen voor een heel speciaal iemand, en ik heb er eigenlijk best plezier in, hij is nu ook al bijna af . . .
wat het wordt vertel ik nog even niet wie weet leest ze deze blog.



7 opmerkingen:

  1. Leuk je beren Wilm en mooi zo samen in die mooie blauwe stoel,je gehaakte knuffel wordt ook erg mooi...ik zie al wie/wat het wordt maar zal ook maar niets verklappen dan! ;-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heb ik ook ooit gedaan. Heb hier ook nog een exemplaar van. Die gehaakte knuffel gaat ook wel leuk worden denk ik. De kleurtjes vind ik alvast TOP! Ben benieuwd naar de afgewerkte knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je stoel en de gehaakte knuffel hebben het blauw van Rembrandt in zich... :-)

    P.s.
    Bedankt voor je tip, meteen gekeken op de DE-site, de kopjes met de oude meesters erop zijn inderdaad geweldig!
    Wilde mijzelf hier graag mee verwennen,
    helaas zijn ze op dit moment niet leverbaar (wegens succes).
    Ga er zeker verder naar op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie beren heb je gemaakt en de gehaakte knuffel wordt vast ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Mooie kleuren! En je 'oude' beren zijn ware kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Zijn al die beren door jouzelf gemaakt? Petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen