zondag 13 april 2014

Communiejurk . . .




Lang heb ik getwijfeld over de communiejurk, wit, licht rosé maar uiteindelijk is hij geel geworden.
Op de stoffenmarkt zag ik het margriet stofje voor 2,50 per meter, meteen heb ik 3 meter gekocht en 1,5 meter gele stof, toen wist ik nog niet wat ik ermee zou gaan doen maar het zonnige geel sprak me erg aan.
Het model is uit het boek "stof voor durf-het-zelvers" de jurk met een cirkel rok, doordat de stof heel dun is zwiert de rok en dat is nog precies wat meisjes willen, nou in ieder geval mijn meisje.
Bij een winkel in het dorp nog een wit vestje gevonden, even de paarse knoopjes vervangen voor gele en klaar zijn we.


Nu binnenkort nog even proberen krullen te maken in de lange haren van dochter, zoals de foto hieronder
maar ik ben bang dat de krullen eruit gezakt zijn voor de kerkdienst begint.
Dus tips zijn welkom.



17 opmerkingen:

  1. Hoe mooi is dat?! Ze zal vast en zeker stralen op haar grote dag. Voor de krullen gebruik je best eerst een volumeshampoo om te wassen en daarna nog mousse. Hopelijk helpt jullie dat.

    Groetjes
    Patricia x
    pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk is het geworden met zo'n zomers stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat word een prachtig communicantje voor dat mooie kapsel zou ik het haar een dag ervoor wassen en een flinke bal strong mousse in het haar doen. Op de dag zelf elke pluk insprayen met lak de krultang erin draaien en wanneer je de tang eruit hebt gehaald direct de krul helemaal opgerold vastzetten. Wanneer het haar helemaal afgekoeld is pas alle clips eruit halen en de krullen met de vingers losschudden, geen borstel of kam er meer doorheen halen.
    Misschien is het in eerste instantie iets teveel krul, maar dat zakt toch altijd ietsje uit. Ik zal duimen dat het een top kapsel word, passend bij dit top outfitje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zou iets had ik ook bedacht maar voel me dan net Roy Donders, ha ha.

      Verwijderen
  4. Mooi! Dat stofje was een koopje maar het ziet er helemaal zo niet uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat een prachtige jurk!
    Wat zal jouw meiske er mooi uit zien!
    Mijn tip voor de krullen is die Joyce je al gegeven heeft. Mijn bruidskapsel vol krullen, bleef op mijn trouwdag de hele dag perfect zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een ideaal communiekleedje ! (ik vind die margrietjes echt ideaal passen voor een communie)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. perfect voor een communie... misschien nog een tulerok eronder voor meer volume?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat ik die nou net hebben liggen, hij is alleen te kort dus ik ga het bovenstuk even verlengen.

      Verwijderen
  8. Mooi gefotografeerd ook!
    De stoel met prachtige blauwe bekleding...zucht/verliefd..en de knuffels geven aan dat het een kinderjurk betreft. Een mooi plaatje, daar kan ik van genieten.

    Bedankt voor je aardige berichtje op mijn blog. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie jurk! Prachtig in de gele stof! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zal prachtig zijn!
    Oudste dochter wou ook krullen 2 jaar geleden.
    Wij hebben mousse gebruikt, in nog ietwat vochtig haar van die flexibele krullers (weet niet onmiddellijk hoe die nu weer noemen) gedraaid. Haar verder drogen (haardroger) met die krullers in, losmaken met de vingers (niet kammen) en dan haarlak. Ze zakten wel nog wat uit maar bleven behoorlijk lang mooi.
    groetje,
    lieveke-en-zus.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig gemaakt! Enneh succes met de krullen ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kinderkrullentip: de avond ervoor in droog haar (evt met mousse), 2 tot 4 sokken, ja sokken erin knopen! Dus in gelijke delen verdelen en de plukken om een sok/kous rollen, vastknopen en lekker slapen....(soort papillotten dus). Mijn dochter van bijna 5 kan hier prima mee slapen en zelfs in haar super gladde en steile haar blijft dit toch wel een halve dag zitten, zonder gebruik van stylingproducten, dus met zou dat nog langer moeten kunnen......succes!!

    BeantwoordenVerwijderen