woensdag 12 maart 2014

Kinder poncho . . .

Ik ben nog steeds de granny's voor de deken aan het haken, maar ik wilde er iets tussendoor haken, iets wat sneller klaar zou zijn.
Ik wilde wel een poncho voor dochter maken, kijkend op internet zag ik eigenlijk alleen poncho's die gehaakt waren met de granny steek en dan dat heb ik al een keer gedaan dus nu wild ik iets anders.
Ik nam hier de basis van en verbouwde het patroon, moet zeggen een erg leuk patroon en snel om te haken.
Ik had nog wat restjes van de Saskia wol van de Wibra dus ik kon snel aan de slag.


Inmiddels is de poncho af, er zitten bloemen op, maar hij is wat stijf geworden juist door de bloemen, ik denk dat ik er nog wat meer verschillende bloemen en blaadjes op ga maken, wat denken jullie. . .




14 opmerkingen:

  1. Mooie poncho! Leuke steek heb je ervoor gebruikt, wellicht dat kleinere bloemetjes minder stijf zijn... Verder helemaal top!!
    Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snel gedaan! Heel leuk geworden! En wat een gave bloemen.... Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik zou ook voor kleine bloemen gaan en een soort halsveter met twee klein kwastjes eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om eens een poncho te zien in een andere steek. Mooi gemaakt! Persoonlijk zou ik er geen bloemen meer bijmaken. Je zei al dat hij wat stijf wordt door de bloemen, kun je nagaan hoe dat wordt als je er nog meer bijmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Mijn mening: af is af, niets meer aan doen... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! Prachtige kleuren bij elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat blauwe randje langs het grijs maakt het helemaal af...wat een heeeeeerlijke kleurencombo! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!!
    Het randje is super.
    Misschien zijn de bloemen inderdaad een beetje 'te zwaar' ?

    BeantwoordenVerwijderen