woensdag 12 februari 2014

vossen jurkje . . .

Een tijd geleden bracht een vriendin stoffen mee uit Amerika, zo ook deze vossen stof, wat vond ik hem mooi, zo mooi dat ik de schaar er niet in durfde te zetten (daar heb ik vaker last van met mooie of dure stoffen)
Maar voor de kerst was het zover, ik had van sinterklaas het boek "stof voor durf-het-zelvers" gekregen en daaruit zou ik de jurk maken met de geplooide kraag.
Het was even puzzelen met de maten, de boven maat moest anders zijn dan dat van het rok gedeelte.
En ik wilde hem helemaal gevoerd hebben ook de kraag plooien.
Maar wat is die mooi geworden, ik en dochter zijn er super blij mee en de stof, die is zo mooi en blijft prachtig. Dus als je nog aan deze stof kan komen dan zou ik dat zeker doen.



Jammer genoeg geen foto als ze hem aan heeft, maar geloof me hij staat erg leuk.
En de stof is vele male mooier dan op deze foto's.


Maar nu op zoek naar een ander patroon voor een communiejurk, hebben jullie al een communiejurk gemaakt, ik ben heel benieuwd voor wel patroon jullie gekozen hebben.
Kan iemand mij tips geven? dan heel graag.

10 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Misschien eens zoeken tussen de jurkjes uit Zelfgemaakte Kleertjes 1 of 2?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een mooi stofje. En die geplooide kraag is ook heel leuk! Jammer dat ik mijn dochter van 12 daar niet meer blij mee maak.... Eens kijken of ik nog kleine vriendinnetjes kan verrassen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig en geweldige mooie stof! De communie jurk kan ik je helaas niet mee op weg helpen maar wordt uit jou handen vast ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi zeg!! Mooi ook met de voering! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi. In het boek zelfgemaakte kleertjes 2 vind ik kleedje babette erg mooi als communiekleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi jurkje is het geworden met een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen