vrijdag 14 februari 2014

Valentijn telefoon . . .

Ik wilde graag een keer tapestry haken, ik zag het een en ander op internet, 
zo leuk ziet dat er uit.
Ik had het natuurlijk al een keer geprobeerd met het vosje voor het kussen.
Maar nu dus een nieuw telefoonhoesje, grijs met rood en hoe toepasselijk voor vandaag, 
met hartjes.





Ik had een patroontje van een hartje gevonden maar kwam er al snel achter dat als je rechts handig haakt je patroon naar rechts wijkt.

Ik heb het voor jullie uitgetekend:
Bij de bovenste twee tekeningen zie wat er gebeurt als je hartje 1 haakt dan  (pijltje wijst) hij wijkt naar rechts en het lijkt niet meer op een hartje.
De onderste tekening is hoe ik het nu heb gehaakt, dat ziet er niet logisch uit maar doordat het naar rechts wijkt krijgt het de vorm van een hartje.
Wie weet hebben jullie wat aan deze uitleg, voor nu heb een hele fijne valentijnsdag!







p.s. hartje werden er hier in huis ook geknutseld en dan gevuld met . . .  hartjes snoepjes en uitgedeeld aan de vriendinnetjes en de juf.







14 opmerkingen:

  1. Dat hoesje is te leuk! Ik wil hem ook.....groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoesje! Zoiets moet ik ook eens proberen, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus als je rechtshandig bent is het een kwestie van het patroontje spiegelen?

    Hij is iig heel erg mooi!
    Ook wel iets voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk gedaan? Nog nooit van gehoord: tapestry haken, wie weet iets leuks voor de toekomst!
    Jij ook een fijne Valentijnsdag!
    Groetjes Simone
    http://haakennaai.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, top hoesje..!
    Ik word zo blij van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi hoesje, maar ook de papieren hartjes mogen er zijn! Wat een mooi papier is dat hè?? gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad heel erg leuk papier, het wordt hier veel gebruikt.

      Verwijderen
  7. Het hoesje is prachtig geworden, en wat een handige tip om het scheef trekken van het hartje te voorkomen. De papieren hartjes zijn ook lief, en wat maak je mooie sfeerfoto's dat alles nog mooier uit komt.
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, wat een prachtig hoesje!! Daar moet ik me ook maar eens in verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hey, ik heb je genomineerd voor de liebster blog award, neem maar een kijkje op mijn blog als je zin zou hebben
    groetjes
    heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi, wat grappig! Lees ik net je blog heb ik bijna tzelfde hartje uit zitten tekenen haha! had ik dat geweten had ik mezelf wat ge puzzel kunnen besparen!leuk om te doen he? Maar je hoesje is prachtig geworden hoor! Petje af! Groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen