maandag 24 februari 2014

Nieuw haakproject . . .

Al heel lang wil ik een granny deken haken, maar . . .

  • Ik hou niet van lange projecten
  • Niet van kleur wisselen
  • en draadjes afwerken/wegwerken is ook niet mijn grootste hobby
En dat is precies wat dit wel is, nu ging ik de eerste week vliegend van start, ik haakte al 20 granny's, totaal moeten het er 72 worden en het streven is dat ze voor de zomervakantie klaar zijn. Zodat ik ze in de vakantie aan elkaar kan haken, maar ik ben er nu al flauw van, zucht............. we gaan gewoon door.


Ik heb gekozen voor Annell rapido garen in vergrijsde, retro kleuren. (sorry op de foto's lijkt het wat flets)




Ik bedacht me als ik nou al wat blokken aan elkaar haak dan krijg ik vast weer zin, 
ik heb inmiddels als 1/3 van de blokken klaar, ik heb een schema gevonden om de blokken aan elkaar te haken zonder elke keer af te hoeven hechte en dus draadjes wegwerken, ideaal lijkt me,
 kennen jullie dat? iemand er ervaring mee? 
Hierbij ook het filmpje Join as you go.
ik hoor het graag.







16 opmerkingen:

  1. Heel handig, maar jeetje, wat een langdradig (hihi) filmpje...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, spoelen en dan op naar filmpje 2 en 3.

      Verwijderen
  2. Hihihihi, ik herken dat gevoel! Maar je nu doorzet, heb je straks een geweldige deken! Hold on girl! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleuren! Ben benieuwd...

    groetjes
    Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n project heb ik ook eens gehad, doorzetten!! Het resultaat is dan echt iets om trots op te zijn! Haak ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij ben je hartstikke goed bezig.... Ik zie ook al draadjes in een schaaltje. Ik haakte eerst 130 granny squares en moest vervolgens alle draadjes nog afhechten.... Momenteel doe ik er elke week 10 (afhechten en aan de deken haken) en inmiddels zijn er nog maar 8 te gaan. Gewoon stug doorgaan, je hebt al prachtige squares gehaakt. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt ik haak de draden mee en het laatste stukje knip ik af, dat scheelt mee een hoop ergernis aan het einde dan hoef ik niet meer al die draadje weg te werken.

      Verwijderen
    2. Gaan we jouw deken al snel zien op je blog ik ben heel benieuwd.

      Verwijderen
  6. gewoon doorgaan en steeds als een blok klaar is alles afhechten.
    ik haak ze eerst in stroken en dan de stroken aan elkaar haken, ondertussen haak ik de afgeknipte draden mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hou vol,want je krijgt er iets heeeeel moois voor terug.Ik zelf vind ooit van die mega projecten net als de crochet along deken die ik af heb heerlijk....zolang ik maar afwissel is er niets aan de hand,ha,ha....Mooi hoor...ook de kleuren die je hebt gekozen!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren!!! Vol houden hoor, want je hebt straks, aan het eind, iets unieks in handen!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er al mooi uit en dat volhouden kost veel geduld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. pff wat een grote klus zeg, Het wordt wel heel erg mooi, de kleuren vind ik prachtig. Volhouden hoor, het wordt een kunstwerk!

    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk jullie lieve reacties, in heb inmiddels al weer 4 granny's gehaakt, ik ga dus gewoon stug door.

    BeantwoordenVerwijderen