zondag 9 februari 2014

De muts is af, maar waar blijft de winter?!

Het is even geleden maar daar zijn we weer, na alles wat er gebeurt rondom ons heb ik niet veel fut, ben moe, grieperig en voel me niet vrolijk.
En als we dan zo'n programma van "Floortje aan het einde van de wereld" kijken, kijken lief en ik elkaar aan, zouden wij dat ook kunnen?! Vooral ik ben moe van alles wat moet en waar je aan mee moet doen, de wereld die om ons heel harder wordt, het lijkt wel of mensen denken, ik voor mezelf en god voor ons allen. Ofwel deze tijd haalt niet altijd het beste in de mens naar boven. en ik . . . ik wil daar niet aan mee doen, probeer dan maar eens staande te blijven.

Ondertussen blijf ik haken en breien, lekker met kleurtjes waar je vrolijk van wordt.
De muts is af, niet dat ze hem vaak draagt met dit weer maar hij is super leuk, de pompon had papa in een wip gemaakt, dus trots zegt dochter aan wie het wil horen mama maakte de musts en papa de pompon, dan zie je mensen kijken, hi,hi.
Ook heb ik er een sjaal bij gemaakt uit het boek van Saar en Mien maar dan heb ik de sjaal breder gemaakt, ik gebruikte geen katoen maar lekkere warme wol, maar . . . de sjaal is al kwijt!




Lief en zoon zijn vanochtend naar de bioscoop gegaan naar de legofilm en ik kruip straks achter de naaimachine om een carnavalspak voor zoon te maken, hij zeurt al weken zo niet maanden om een Assessins Creeds pak, een figuur uit een game.
En elke versie heeft hij een ander pak, tja maak daar maar iets van, er bestaat dus geen patroon van dit pak.
Ik heb al met zoon gepraat, dat ik vast niet aan zijn verwachting kan doen of hij het zeker wist dat ik er een moest maken, JA hield hij vol, zucht.
Met lood inmijn schoenen ben ik inmiddels begonnen en ik moet zeggen ik krijg er plezier en en zoon is super blij en vraagt elke dag of ik weer verder ga werken aan het pak.





Fijne zondag!!!

9 opmerkingen:

  1. De muts en de sjaal zijn erg mooi geworden!!! Leuk om het patroon wat breder te maken. Het patroon staat ook nog op mijn lijstje, maar nu eerst mijn omslagdoek af maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat een project, dat pak!! Ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat worden!
    Je muts en sjaal zijn vrolijk, maar niet echt nodig deze winter...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha leuk toch dat je zoon zin heeft in Carnaval en zoveel vertrouwen heeft in zijn moeder.
    Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pracht programma van Floortje, wij kijken het ook en ik deel je gevoel over 'deze tijd'.Wat dat betreft lijkt het heerlijk om ergens ver weg van alles wat moet en negativiteit vandaan te zijn, maar aan de andere kant denk ik ook niet dat ik het zou kunnen :-) De muts is leuk! Balen dat de sjaal al kwijt is... je zoon heeft een rotsvast vertrouwen in je kunnen, da's toch een heel mooi compliment! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie muts met pompon..... En wat balen van die sjaal zeg! Je weet dat er elke winter wel iets zoek raakt, maar dan juist zo'n leuke sjaal..... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sjaal en muts!! Jammer dat de sjaal kwijt is!
    Ik heb em ook gehaakt voor mijn zusje.
    En die winter...tja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die muts! Mooi! Zo 1 had ik er in mijn hoofd, maar het wilde maar niet lukken. (Door de kabels werd hij kleiner en ik heb 'm weet ik hoe vaak uitgehaald omdat de maat niet goed was). Dus toen is het maar 'n gladde muts geworden. http://hatseflatser.blogspot.nl/2014/02/muts-voor-meneer.html
    En wat grappig die pompon door papa:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw héél veel succes met dat pak zeg! Ik ben benieuwd naar het resultaat! Tof een muts gemaakt door mama én papa, dat kunnen niet veel kindjes zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen