zondag 19 januari 2014

Ronde deken . . .



Eindelijk na ruim 1,5 jaar is de ronde deken af.
Ik ben er aan begonnen tijdens onze voorjaars-vakantie op Ameland, het regende toen aan een stuk en ik was ziek dus we zaten veel binnen en genoeg tijd om te haken, ik wist toen nog niet wat ik ging haken, ik dacht eerst een muts, toen een kleedje en ondertussen haakte en haakte maar door in het rond.
Elke keer bedacht ik een steekje in een ander kleur, zo leuk om te doen.
Thuis gekomen belande hij al snel op de stapel om nu na 1.5 jaar eindelijk de laatste rand eraan te haken.



Op dit moment zie ik zo'n leuk project op internet, met zijn allen hetzelfde project, een deken haken.
Elke week een steek/rij en na 40 weken heb je een deken, geweldig!
Top de dames die dit patroon vanuit het Engels in het Nederlands hebben vertaald met foto's en al.
Jammer dat er dan altijd weer mensen moeten zijn die lopen te mekkeren, het zou te langzaam gaan, ze kunnen het zelf beter, het originele patroon is duidelijker, tja zo is er altijd wel wat.
Kunnen we elkaar nou niet gewoon in onze waarde laten en gewoon genieten van al die creativiteit die ons allemaal verbind en inspireert!

Ik vind het in ieder geval leuk om jullie te laten zien wat ik maak en daardoor misschien wel iemand inspireer.
En prima als jullie het namaken en nog mooier en beter dan de mijne dat is een compliment voor mij.
Dat is hoe ik het zie.

Ik heb jammer genoeg geen patroon voor jullie, ik heb maar wat gedaan, steken gebruikt die ik mooi vind.
Het garen wat ik heb gebruikt is Annell rapido een fijn garen om mee te haken en wat niet zo duur is ongeveer 1,40 per bol.



Mijn deken is inmiddels af maar ik ben heel benieuwd hoe al die dekens gaan worden die ik op jullie blogs zie verschijnen, en hopelijk zijn ze sneller af dan de mijn (ha, ha en dat wil al snel).


Fijne zondag!

28 opmerkingen:

  1. Hij is wel heel erg gaaf geworden. En super knap van je om toch door te zetten/haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is jeetje, heel mooi en voor de rest ga ik volledig akkoord met wat je zegt en dat we mekaar blijven inspireren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi!! Volgens mij ben jij een heel goede haakster! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige deken zeg!! Ik haak ook mee met de internet deken en daarnaast heeft het mij ook net even het zetje gegeven om mijn granny sprei af te maken. Ook zo'n project waar ik al zeker anderhalf jaar mee bezig ben.... Op dit moment haak ik elke week een rij vierkantjes aan de sprei en het vordert! Als het goed is, is de sprei over 7 weken klaar. Heerlijk toch? gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi geworden!! De kleuren passen perfect bij elkaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je mooie kleuren gebruikt! En leuke steken! Geniet ervan nu die af is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige deken. En mocht je er een crochet along mee beginnen, ik ben kandidaat...

    groetjes
    Patricia x (pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw ... wat een prachtig deken ...

    om lekker onder weg te dromen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw!! Hij is prachtig! Hele mooie steken zie ik!
    Ik doe ook mee aan de crochet along, superleuk en lekker langzaam! Heb je daarnaast mooi de tijd voor nog andere projectjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. owww die zal ook superrrrrrr staan op een ronde tafel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw, wat super mooi geworden zeg! Leuk als deken, als kleedje of met antislip op de vloer. Super gaaf geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke blog heb ik hier ontdekt!
    Super gave deken heb je gemaakt en zo leuk om een ronde deken te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is in een woord PRACHTIG Wilma!Dan nog eens dat mooie modelletje van je die hem even showt,helemaal top en ondanks je lange werk ermee ontzettend veel eer ervan lijkt mij!Ja ik vind dat geneuzel over die dekens ook zo vervelend...laat ieder gewoon lekker zijn gang gaan en wel of niet in het tempo meehaken,maar houdt gewoon eventueel commentaar of meningen voor jezelf denk ik dan...het gaat er uiteindelijk om dat je plezier hebt in wat je doet en ik vind het mooi dat de vertaalster van het orginele patroon dit doet,daar er vele zijn die niet met engelse patronen uit de weg kunnen en zo toch de deken kunnen maken,of mensne die net pas zijn gaan haken en nog onzeker zijn,mooi toch?!?!"Leven en laten leven"denk ik dan.ik haak de deken ook met de Annell,heerlijke acryl,inderdaad betaalbaar ,haakt heerlijk en heeft toch NET wat mooierere kleuren als de acryl van de Wibra of de Zeeman vind ik,ik vind hen heel dicht bij de Drops kleuren komen en die vind ik altijd al zo mooi...de Bravo wol heeft daartegenover weer vele hardere kleuren.

    groetjes
    je wijkgenootje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is mooi geworden!!! En hij staat het dametje zo erg leuk! ;-)

    Liefs je vroegere wijkgenootje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dit is echt heel erg mooi!! Mooie kleurtjes, mooie steken en originele vorm, helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de verschillende steken geven het een speciale touch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, Prachtig!
    Ik kan niet eens haken. Misschien kan ik het wel leren maar tot nu toe nog niet het doorzettingsvermogen ingezet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi Wilma, wat een pracht deken of misschien tafelkleed zou ookniet misstaan. Het is eentje waar je met recht trots op kan zijn. Ik vind hem heel mooi! Ik geniet altijd van al dat moois wat het internet mij brengt!Leuk je blog ontdekt te hebben en je foto s zijn prachtig, ik hou van de manier waar op je dat doet, ben gelijk je volger geworden. liefs groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, je deken! Wie weet eindigt mijn bloem ook zo :-) Las net in je laatste post dat je even pauze neemt van t bloggen. Veel sterkte de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gezegd Wilma!! En een pracht van een deken, de foto's zijn ook heel mooi met je mooie meisje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je een geweldig mooie deken gemaakt. Die kleuren combi vind ik ook prachtig (moet ik onthouden.. Ik heb hem gepint) Jammer dat je er geen patroontje van hebt maar zo weet je in ieder geval dat dit een uniek stuk is ;-)
    Ben het helemaal met je eens over dat gezeik van sommige. Het gaat er om dat je plezier hebt in het haken en om iedereen in zijn waarde te laten.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig! Super cool en een echte eyecatcher. Jij zou ook zo'n project kunnen beginnen, een jaarproject van deze deken. Ik doe mee!! Ik had gehoord van dat project en ben op zoek waar ik dat project kan vinden. Ik ken iemand die het nl. doet en ik vind die deken erg mooi! Maar deze van jou ook.

    BeantwoordenVerwijderen