vrijdag 6 december 2013

Dag Sinterklaasje, hallo koekemannetje . . .

6 December en sinterklaas is weer onderweg naar Spanje.
Gisteravond heeft hij ook bij ons pakjes gebracht, een gezellig avondje samen met opa en oma, die gekomen waren ondanks het weer.

Het liefst haal ik vandaag alle Sint decoratie weg, maar zin in de kerstversiering heb ik nog niet, ik ben niet in de stemming, waarom?, geen idee . . .
Toch heb ik al iets gehaakt, ik kwam het koekemannetje hier en daar al tegen op blogs, zo leuk.
Hier staat de uitleg (in het engels maar het is best te doen), erg leuk om te maken misschien als ik weer zin heb ga ik er nog meer maken. 



10 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n koekemannetje! Tof gedaan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch eigenlijk onze eigen speculaaspop,,net zoals de kerstman eigenlijk onze eigen sint is ;-) Maar leuk is die wel.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk mannetje is het geworden. Leuk om zo een beetje in de Kerst-sfeer te komen. Ik heb al wel wat dingen voor in de boom gekocht maar ben er nog lang niet aan toe om een boom te kopen. Eerst morgen maar eens pakjesavond vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! En dit mannetje hoeft niet bang te zijn dat iemand hem op eet ;-)
    Gisteren ook pakjesavond gehad, heel klein gehouden. Morgen gaan we een kerstboom halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, wat mooi! Gewoon rustig aan, dat kerstgevoel komt wel! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een gezellig koeke mannetje!

    Lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o die is leuk!! Ik moet de kerstversiering nog weg halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, de gingerbreadman!! Vorig jaar nog van gesnoept, maar de Nederlandse speculaaspoppen zijn toch echt lekkerder!!

    Hier ook nog geen kerstgevoel, morgen halen we de kerstboom weer bij mijn ouders weg, wie weet komt het dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whaw echt mooi ... Moet nog leren haken '...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig koekemannetje. Ik heb er een speciale band mee, als kind was het een van mijn meest favoriete boeken waar ik geen genoeg van kon krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen