maandag 15 juli 2013

Vakantie klusjes . . .

Het duurt nog even voor we gaan . . . gelukkig maar want ik moest nog een aantal dingen maken en ik wil graag mijn hele huis schoon hebben als we weg gaan, tja een rare tik van mij, maar niets zo lekker als in een schoon en vooral opgeruimd huis thuis komen.
Een van de dingen die ik wilde doen was reiskussens maken, niet allen voor de vakantie maar wij rijden nogal veel we wonen in Brabant maar vrienden en familie wonen door heel Nederland.
Ik had dit gezien en inderdaad het is zo gemaakt.
Bij mij thuis zijn ze gek op aaibare stofjes, dus dat aan de ene kant een aaibaar stofje en een katoentje van de action aan de andere kant, het midden stuk (8 a 9cm) vul je niet op dit is het gedeelte wat je om de gordel slaat.



Verder heb ik nog snel een rokje gemaakt, want broekjes wil ze nog steeds niet aan en dit is een snel luchtig vakantie rokje.



En wat de kinderen doen als ik achter de naaimachine zit? . . . nou zoon bouwt een hut.
van oude lappen, en legt zelfs elektriciteit aan.



Dochter begraaft een muis die de kat heeft gevangen en maakt een mooi bordje voor bij het grafje.




Al even geleden heb ik stof gekregen van mijn vriendin uit Amerika, 1 stof je hebben jullie al gezien dat heb ik gebruikt voor het blousje, de ander 2 liggen nog te wachten.
Vooral de gele met vossenkopje is mijn favoriet, daar durf ik nog niet zomaar de schaar in te zetten.
Grappig genoeg hebben alle drie de stoffen vosjes in het patroon.




Voor voorlopig is dit het even ik ga verder met mijn huis poetsen en pakken voor vakantie
en genieten van mijn gezin.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie met lekker veel zon!
Tot snel weer.


13 opmerkingen:

  1. Dat heb je mooi gemaakt!
    Fijne vakantie!
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo´n reiskussen staat ook op mijn verlanglijstje, het lijkt me erg comfortabel. De riem schuurt nu vaak tegen mijn hals. Ik ben benieuwd wat je van de stofjes gaat maken. Het duurt bij mij ook wel eens een tijdje voor ik in een mooi stofje durf te knippen.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig het kussentje! En het rokje is superlief.
    Die stofjes.... wauw !
    Oh en wat je tic betreft... die heb ik ook hihi!
    Ook nog bedden verschonen enzo, even lekker aan de poets dus.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie spulletjes: het kussentje echt heel handig en leuk, het rokje ga ik onthouden en de stofjes helemaal leuk! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat handig dat kussentje! En dat rokje is echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede tip dat kussen! Die ga ik ook nog even snel in elkaar flansen voor de kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik probeer mij voor te stellen, hoe je dit kussentje gaat gebruiken? ?
    Bij de hals?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Katrien,
      Als je op deze link klinkt zie je hoe hij gebruikt kan worden, vooral handig bij kinderen die in de auto in slaap vallen en dan tegen de gordel aan vallen.
      http://pineapplemamalovescloth.blogspot.be/2012/09/seat-belt-travel-pillow-tutorial.html

      Verwijderen
    2. Dank je wel, het is mijn nu helemaal duidelijk!

      Verwijderen
  8. Ik heb de kussentjes ook gemaakt! Bedankt voor de tip http://tante-bet.blogspot.nl/2013/07/reiskussentjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supertof!
    Net op je blog terecht gekomen, ik ga jou volgen!

    BeantwoordenVerwijderen