maandag 8 juli 2013

DE zomerjurk van 2013 . . .

Was de voorgaande jaren het halterjurkje de zomerhit bij ons thuis, dit jaar is het de smocked sundress
Ik heb een proefje gemaakt met een goedkoop stofje en zie hier ze wil hem niet meer uit trekken!
Ik heb hem gemaakt volgens de uitleg van Martha Steward, alleen had ik de strepen niet afgetekend, "ach dat kan ik wel uit de losse hand" dacht ik, niet dus..... geloof me je komt niet gelijk uit.
Hij is heel makkelijk te maken, je hebt geen patroon nodig alleen een rechte lap, ik zou zeggen aan de slag.


12 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ideaal voor dit mooie weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk is het patroon he! Ik heb hem vorig jaar gemaakt http://tante-bet.blogspot.nl/search/label/smock%20zomerjurkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor (en zit volgens mij ook heel lekker)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kleurt de stof mooi bij haar haren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vorige/ eerste smockpoging was.niet zo'n succes, maar nu ik dit zie... Tocg nog maar weer eens proberen, hij is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn vorige/ eerste smockpoging was.niet zo'n succes, maar nu ik dit zie... Tocg nog maar weer eens proberen, hij is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!!
    Heb t ook al ff op mijn to-do-lijstje staan, maar met mijn machientje schijnt t niet te kunnen (las ik keer op zoek naar uitleg van smock)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij zo'n warm weer vind ik dat ook nog altijd zo'n zalig jurkje om dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi!
    ik heb die jurk hier ook al geprobeerd en ook hier is het onmiddellijk een favoriet geworden (zowel voor mij om te maken als voor de dochter om te dragen)

    madebyelke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi jurkje, ik maak ze ook graag zo!

    BeantwoordenVerwijderen