vrijdag 8 maart 2013

Voorjaars sjaal haken . . .

Ik heb al stof gekocht voor een voorjaars jasje voor dochter en daar wilde ik ook een sjaal bij haken.
De sjaal is inmiddels zo goed als klaar maar de jas is alleen nog maar geknipt, dus ik kruip zo achter de naaimachine, nu maar hopen dat het lukt om de jas te maken zonder de juf.



De kleuren van de sjaal zijn niet mijn kleurtjes maar zo bij elkaar is het echt een voorjaars sjaal en eigenlijk als ik er naar kijk krijg ik ook een paas gevoel, ha,ha.
(sorry de foto's zijn een beetje flets, is dat bij jullie ook zo?)



Voor de sjaal heb ik de babouska rose gehaakt dat wilde ik al heel lang proberen.
Ik heb eerst twee rozen gehaakt, die met de achterkanten op elkaar gelegd en toen de groene rand gehaakt zodat de rozen aan elkaar zitten, hij is heel leuk om te haken.




Verder heb ik andere granny's gehaakt aan de rest van de sjaal, ik weet niet meer waar ik op internet deze uitleg heb gevonden maar ik doen heb erbij voor jullie.


5 opmerkingen:

  1. Oh die Babouska rose is echt mooi! Misschien dat ik dat ook ooit nog eens kan haken. Voor nu begrijp ik het patroon nog niet helemaal haha :) Dat gaat vast een prachtige sjaal worden. Op mijn beeldscherm zien de foto's er ook wat flets uit maar ik denk dat mijn beeldscherm sowieso niet erg goed ingesteld is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn wel haar kleurtjes!!! Die gaat ze met veel plezier dragen!!! En de lollies lust zal vast ook wel... ;-)

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het past goed bij de stof die eronder ligt. Dat is de stof voor de jas neem ik aan? Ik vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je deze roos ook met katoen van Catania haken?? De mijne krult niet zo als bij jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan ze vast wel van katoen maken, het is al een tijd geleden dat ik de sjaal gemaakt heb. als je de juiste naald nr. gebruikt zou het goed moeten komen.
      Maar misschien kult katoen wat minder, sorry dat ik je niet meer kan helpen.

      Verwijderen