zondag 24 maart 2013

Vogeltjes rokje aan de waslijn . . .

Op de vorige stoffen beurs had ik deze vogeltjes stof al gekocht. typisch zo'n stofje wat je zo mooi vind dat je er eigenlijk de schaar niet in durft te zetten, en ik had maar een meter gekocht, niet echt slim dus.
tegenwoordig koop ik 1,5 meter want docht heeft een flinke groeispurt gemaakt.
Eindelijk had ik het juiste patroon gevonden in een oude knippie nr. 5 van oktober/november 2010 het rokje is nr. 21.
Niet echt een zwierig rokje zoals dochter hem graag wil maar daar was niet genoeg stof voor, maar hij staat wel echt super leuk.
Ik heb hem op de naailes gemaakt omdat er een rits in moest en ritsen in zetten is nou niet echt mijn hobby, als ik het kan vermijden dan doe ik dat graag.
Dus het eerste voorjaars rokje is klaar nu op naar het volgende kledingstuk, dat wordt een broek met veel zakjes en weer een rits, zucht!


17 opmerkingen:

  1. Wat een cool-rokje en een heel mooi stof-printje. Knap gemaakt. Een mooie wwek gewenst-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig. Een je dochter find hem zekker super mooi.

    goretjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi rokje, retro stofje, retro modelletje! Echt gaaf met het stolpplooitje!
    Super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o super mooi!!! Ik zou willen dat ik daar met maatje 42 in zou passen......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow wat een ongelooflijk lief en leuk stofje. En het rokje is ook prachtig :D

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijft een leuk stofje hé.Geslaagd rokje,ook al is het zonder zwier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super schoon, model van rokske net zoals t stofke,
    ben k ook fan van!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is prachtig! Ik ben blij dat je de schaar erin hebt durven zetten, een is een heel mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die vogeltjes zijn echt leuk. Ik had vorig jaar de roze variant en heb daar toen een schmockjurkje van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi rokje,heerlijk als je dat voor je kids kan maken en ze nog de leeftijd hebben waarop je zelf nog kan bepalen grotendeels wat ze aan doen,geniet er maar lekker van.Die van mij zijn inmiddels al 16 en 18 dus dat gaat bij mij niet meer lukken,ha,ha!

    BeantwoordenVerwijderen