donderdag 14 maart 2013

Patroon Super, Zonnige short . . .

Ik heb afgelopen jaar veel mailtjes gehad, hèèl vèèl mailtjes met het verzoek of ik het patroon van de "super, zonnige short" wilde mailen.
Geweldig!, ik had niet gedacht dat jullie zo massaal zouden reageren, heel erg leuk!
Een aantal mensen heb een foto gestuurd toen het broekje af was, zo leuk om al die verschillende broekjes te zien, de een nog mooier dan de ander.
Ik heb een collage gemaakt van al die foto's, kijk en geniet zelf, zo leuk!
Heel erg bedankt voor jullie foto's.






Ondanks dat ik het heel erg leuk vind om jullie mailtje te ontvangen en beantwoorden, weet ik van mezelf dat het ook als een drempel kan werken als je om een patroon moet vragen.
En natuurlijk wil ik iedereen die het shortje wil maken voorzien van het patroon.
Dus vanaf nu kun je hem hier downloaden,
 ik zou het dan wel erg leuk vinden als je ook een berichtje achter laat.
Let wel! hij is in maat 116, vorig jaar heb ik het broekje voor mijn dochter getekend,
ik ben geen patroon tekenaar vandaar dat hij er alleen in maat 116 is.

Daar komt die dan:
De uitleg kan je hier downloaden
 Patroon pagina 1 kan je hier downloaden
 Patroon pagina 2 kan je hier downloaden


Veel plezier ermee en vooral dat hij veel gedragen wordt op zonnige dagen!


28 opmerkingen:

  1. Ik moet er nog steeds aan beginnen :) Deze zomer komt er zeker 1!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn dochter heeft nu 110... dus hem zeker maken voor haar.... thanks....
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een super patroontje! Nog eens merci! Ik ben juist bezig aan een tweede exemplaar (patroontje iets vergroot).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige leuke collectie broekjes :-) Het is dan ook een heel fijn patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd heel erg bedankt voor het patroontje heel leuk om iets te maken met zulk een leuke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om het broekje dat ik vorig jaar maakte nog eens te zien zo. En al die andere natuurlijk! :-)
    Ik krijg gelijk zin in de lente/zomer! Het broekje zal nu ongeveer passen bij de jongere zus, dus kan nog een jaartje mee. Maar misschien maak ik er gewoon nog eentje bij. Het was zo makkelijk en leuk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, bedankt! Ik heb gelukkig een dochter met maatje 116!!! Die zal deze zomer zeker in zo'n shortje rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He, wat leuk, mijn foto zit er ook tussen! Ik ga er dit jaar weer 1 maken
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh,wat grappig om mijn kleine poppemie ertussen te zien staan.Het blijft een supershortje en deze zomer halen we het patroontje maar weer eens boven.Waarvoor nog steeds dank :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om het broekje van mijn dochter te zien. Het was een echte favoriet van mijn dochter. Ik maak zeker nog eentje dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey, Mijn dochterje heeft een 104, dus nog even wachten ;-)

    gr
    Jelle

    lokakid.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij deze, enorm bedankt! Als ik hem gemaakt heb, laat ik zeker nog iets weten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg bedankt! Ben hier al enige tijd naar op zoek! Ik hoop dat het mij lukt om dit om te zetten naar een grotere maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier moet ik echt eens werk van maken .. dank u om hem te delen !
    Groetjes,
    Biefrul
    bieke29.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik moet er ook nog altijd aan beginnen en met dit weer....het helpt me niet om aan zomer kleren te werken. Dewe week maakte ik zelfs weer t-shirten met lange mouw ipv met korte...
    Leuk die collage!
    Maren (hoemmelke)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai! Ik heb m ook net gedownload, leuk, dank je! Nog wel te groot voor mijn meisje, even zien wat ik daaraan ga doen, verkleinen of... wachten ;) Als ik m gemaakt heb meld ik me weer (kan even duren dus ;))

    Hoe heb je deze zo mooi getekend, vroeg ik mij af? Ik wil ook wel eens zoiets kunnen delen nl!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vraagje ivm met die boord die ik er moet aanmaken en hoe plaats je de rekker er enkel maar langs achteren in?? Met knoopsgatenelastiek ofzoiets?

    Tot daar lukt het shortje maar vanaf dat boordje dat ik erm oet aanzetten lukt het niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed op goed stof leggen en dan rond naaien daarna de voorste helft dicht naaien en het elastiek aan een zijkant al vast naaien.
      dan laat ik het elastiek lang en naai ik de band bijna dicht, laat een paar cm open waar het elastiek uitkomt, ik pas het dan bij de dochter en trek het elastiek aan op de juiste lengte en spelt hem vast en knip hem af. en naai hem nu weer vast op de zijnaad en naai nu het laatste stukje dicht.
      Ik gebruik eigenlijk nooit knoopsgaten elastiek want dat klapt dubbel en dat zit niet lekker.

      Misschien heb je aan onderstaande links iets.

      http://www.pfaff.com/nl/8132_8317.html
      http://www.youtube.com/watch?v=BaONEghZyBI
      http://multivroon.blogspot.nl/2013/04/luiewijventailleband-met.html

      Ik hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen, succes.

      Verwijderen
    2. Amai, dat was heeeeeeel erg snel waarvoor grote dank :-) ik ben nu bezig nog steeds met het shortje en zag dat ik de band van 7 op 70 niet had geknipt :-) zo zal het idd niet lukken natuurlijk, verder zit het shortje , het zijn er 2 , al wel in elkaar. Nu nog die band knippen, aanzetten en elastiek erin. Kindjes slapen wel maar heb hier een goedpassend shortje liggen dus kan daarop spieken. De knoopsgaten elastiek was uit eventuele praktische overwegingen om de short wat langer te kunnen dragen. Ik maakte de 116 zonder naadwaarde dus zal denk ik goedzijn voo mijn sprietel-been dochter van 5,5 jaar :-), ik post zeker een fotooke als hij af is.

      Verwijderen
  19. ik ga dit jaar mijn eigen badstof shortjes maken voor mijn dochter,ze is er gek op. Was het al maar zomer. Als patroon neem ik dan een pyamabroek, supermakkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  20. bedankt voor het patroon ik ga er dadelijk aan beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. bedankt ,zal het eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen