woensdag 16 januari 2013

Winterjas . . .

Hij is al een tijdje af, de winterjas van dochter.
Ze was er heel blij mee maar ik niet.
Hij was heel leuk geworden en hij staat haar ook heel goed.
Maar . . . ik heb hem op naailes gemaakt en in overleg met de juf
hebben we besloten om er een rits in te zetten een rits met een dubbele loper.
Laat dit een tip zijn: in een kinder jas moet je geen rits met dubbele  loper zetten.
Kinderen krijgen die niet dicht.
Net toen ik na weken besloten had om er een andere rist in te zetten (mopper, mopper)
Zei dochter trots dat ze nu zelf de jas dicht kreeg en dat juf haar niet meer hoefde te helpen.
Oeffff . .  ik blij want ik had helemaal geen zin om de jas half uit elkaar te halen voor een rits.
Onder de knopen zitten druk knopen ook dat is geen succes maar de stof is heel grof geweven
dus het is een beetje eng om knoopsgaten te maken.
Afijn de jas is af en dochter is er blij mee, ik iets minder.
Inmiddels heb ik nieuwe stof gekocht voor een voorjaars jasje en wat denk je . . . weer heb ik grof geweven stof gekozen, maar hij was zo mooi en dat voor 2,50 per meter, tja daar kan je nog eens een jasje voor maken, toch!

Het patroon komt uit een Knippie kids, welke houden jullie nog even te goed van mij.



11 opmerkingen:

  1. knap seg, helemaal mijn ding!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi! maar ik snap je frustratie, ben blij dat het opgelost geraakt is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jas! Je dochter boft maar. Dat zomerjasje wordt vast prachtig! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig moet je hem niet weer helemaal uit elkaar halen dan. Want het is een supermooi jasje!

    BeantwoordenVerwijderen