donderdag 27 december 2012

kerst voorbereidingen . . .

Voor de kerst hadden we het druk hier in huis, daarbij kwam de buikgriep ook nog langs en natuurlijk moest ik gewoon werken. Maar het is gelukt, alle cadeautjes waren optijd af.


De houten kerstboom was al af maar werd versiert met rendierenlampjes.
Van kleine houten plankjes werden door zoon en man kleine boompjes gemaakt.

Voor de oppas die voor de kerst geopereerd werd maakte ik nog snel een kikker sleutelhanger.
Die ik aan onze kerstkaart hing
Voor een vriendin die een kerstmarkt had in haar huis maakte ik van alles voor de verkoop,
als dank kreeg ik een etagère van oud servies, super blij ben ik ermee.

Voor de kerstswapPLUS maakte ik voor mijn swap partner een muts en wanten in haar lievelings-kleur,
ook nog wat gelukshartjes voor haar nieuwe huis en een houten kerstboompje.
Alles op tijd op de post gekregen zodat het onder haar kerstboom kon liggen op eerste kerstdag.
maar . . . ik hoorde niets van haar, naar twee keer mailen of het aangekomen was kreeg
ik een kort mailtje terug het was aangekomen, ze was er blij mee maar had geen tijd gehad voor mijn swap.
Ofwel voor mijn niet zo'n leuke swap ervaring, gelukkig was het PLUS gedeelte wel geslaagd en alleen daarom doe ik volgend jaar weer mee.


Wel kregen we een pakketje uit Amerika, mijn vriendin en haar familie woont er sinds kort.
En ze stuurde een koekenmannetjes bakblik, iedereen dol blij in huis, we gingen meteen aan de slag.
Maar van het resultaat geen foto want het is mislukt, hi, hi, binnenkort maar een nieuwe poging.

De kinderen hadden een kerstdiner op school, zoon maakte knakworstjes in bladerdeeg
en dochter wilde toetjes, we maakte een tekening van een rendier, kopiëren en knippen,
toetjes door de neus en smullen maar!

Verder haakte ik nog een hoesje om een mok, lekker snel te maken en een leuk resultaat.

Verder heb ik nog cadeautjes gemaakt voor de kinderen maar daar later meer over.

10 opmerkingen:

  1. Balen van de vervelende swapervaring, hopelijk maakt ze het weer goed door alsnog iets leuks te sturen.
    Dat koekblik is echt geweldig, ik wil ook wel vrienden in Amerika ;)

    Fijne jaarwisseling,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog heb jij! Ik kom je hier meteen volgen! Happy Holidays
    Groetjes madame Volt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop inderdaad dat je swappartner het nog goed maakt....
    Maar je kreeg echt wel leuke kadootjes uit Amerika en je maakte zo te zien heel veel mensen blij met deze kerst
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, wat een leuke dingen allemaal. Heb je evt een patroon voor die wanten??? En zo n hoesje voor een mok wil ik al heel lang haken... Toch maar eens gaan doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tante Bet,
      ik heb 11 lossen gehaakt en dan terug in de 10e, 10 stokjes halen, 1 lose en draaien weer 10 stokjes haken, 1 losse en weer draaien, ga zo door tot hij om je pols past dan met halver vasten sluiten en afgehchten.
      dan ga je stokjes rond haken tot je ongeveer bij je duim bent daar sla je 5 stokjes over in plaats daravan haak je 5 losse dan ga je weer verder met stokjes je hebt nu dus de duimopening gemaakt. Vervolgens haakje verder rond zover als je hem zelf wil.
      Ik heb er nog een randje met waaiertjes aan gehaakt voor een mooie afwerking.
      Hopelijk heb je wat aanmijn uitleg anders mail me maar.
      Groetjes Ikke

      Verwijderen
  5. Waw-wat een drukte voor de kerst. Ik ben persoonlijk helemaal klaar met die niet geslaagde swaps. Ik doe ze alleen met mensen waarvan ik zeker weet dat het gelijkwaardig TOP is. Klinkt flauw maar het is zo'n afknapper!!! Geniet nog van de leuke sfeer tot oud en nieuw. En dan gaan we knallend het nieuwe jaar in! xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, wat een creativiteit. Heel mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk kerstboom idee, en die bakvorm doet me al helemaal smelten, Wel superspijtig van je swappartner, bij mij was het ook allemaal wat last minuter dan gedacht, maar ik zou het niet over men hart krijgen niets te sturen, hopelijk komt er toch nog een pakje jou richting uit. Maar inderdaad groot gelijk van volgend jaar gewoon terug mee te doen, die dingen gebeuren nu éénmaal spijtig genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je veel moois gemaakt! Wat schattig die kleine kerstboompjes, zo klein zag ik ze nog niet eerder. Een superleuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He wat stom dat je swappartner niets voor jou gemaakt heeft. Hopelijk maakt ze het toch nog een beetje goed met je. Gelukkig was er nog genoeg andere verwennerij! En dat idee met die toetjes en de rendieren echt geniaal! Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen