vrijdag 28 december 2012

Kerst cadeautjes voor de kids

Normaal gesproken doen we niet aan cadeautjes voor de kerst want Sinterklaas is net geweest
dus cadeautjes genoeg gehad lijkt me.
Maar ik wilde dit jaar wel iets maak met een cadeautje erbij.
Dochter had een gym tas nodig ik zag een leuke bij haar met een zak aan de voorzijde, het patroon komt uit het boek Zo Geknipt, maar ik had geen tijd meer (twee dagen voor kerst) om het boek te bestellen en het tasje te maken.
Dus heb ik het zelf getekend met als basis het "phoebe bag" patroon.
Hier het gratis patroon van de "Phoebe bag". (dit is trouwens een leuk patroon wat ik vaak gebruik als basis)
De stof heb ik geplastificeerd met Heat n bond zodat als het regent de spullen in de tas toch droog blijven.
Ik heb er nog een klein stokpaard bij gehaakt en een Stabilo pen en potlood gekocht want ze zit in groep 3 en leert dit jaar schrijven en daar heeft ze veel lol in.



Voor zoon lief heb ik de Grijze Jager cape gemaakt, hij heeft zelf de stof uitgezocht.
Ook hier heb ik wat patronen gecombineerd, een riddercape verlengt en een capuchon erop gezet.
Voor hem hebben we het boek Broederband van John Flanagan erbij gedaan.
Zoon wilde niet op de foto, wel heb ik papa zo ver gekregen dat hij met de cape op de foto wil, maar papa heeft wat bredere schouders dus de cape wilde niet dicht op de foto.



Beide kinderen waren blij met hun cadeautjes.
Dus voorlopig is het genoeg geweest met de cadeautjes of toch niet . . . .
Nee, zoon wordt in februari 11 jaar.

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk :)
    Het geplastificeerd zakje is prachtig !!!
    Kinderen blij,mama blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super da zakske, wat s da spul om te plastificieren? waar vind ge da???
    da poezestofke s en blijft schoon he!
    & leuk die cape voor zoonlief ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooie tas! En een leuke cape :-)

    BeantwoordenVerwijderen