zondag 4 november 2012

berenmutsje . . .

De juf van de overblijf ging met verlof, en voor haar haakte ik dit beren mutsje.
Pas geboren en meteen al een fotosesie en wat is die lief . . . .




Verder een antwoord op de vraag van de give away, waar komt het patroontje van het rokje vandaan?
Die komt van de zomer kids Burda 2012.
Maar om nou te voorkomen dat jullie opzoek gaan naar de Burda en tot ontdekking komen dat er helemaal geen patroon in staat maar alleen een beschrijving heb ik die maar even voor jullie gescand.
Zelf heb ik er geen rits ingezet maar een wat bredere band met elastiek erin.
Het rokje is erg leuk door de twee lagen die het heeft en is snel te maken.  Het rokje is zeker een favoriet hier in huis en ook ik zal hem vast nog een keer maken.
Veel plezier ermee!




Dan de een andere vraag hoe ik de bloem op de  muts haak?
1. Ik maak een magische ring en
2. haak daar 5 stokjes in,
3. daarna 2 in ieder stokje
4. weer in iedere 2 stokjes
5. dan komt het, in ieder stokje haak je 4 stokjes, nu begint het te krullen.
6. in de volgende ronde weer 4 in elke
7. en als laatste ronde haak ik 2 in iedere.

4 opmerkingen:

  1. Superschattig mutsje!!! Echt heel lief met die oortjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh dank je voor de uitleg van de bloem!
    Ook deze muts is kei schattig ( de baby heeft hier ook zijn verdienste aan )
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen