zaterdag 20 oktober 2012

Klaar voor de winter . . .

Nu het winter wordt heb ik weer zin om sjaals te haken, ben begonnen voor de dochter, ik zag overal zulke leuke collen verschijnen, dat wilde ik ook wel eens proberen.



Dochter koos de kleurtjes en aan de slag, erg leuk om te doen en het werkt lekker snel, dan maar meteen door met een muts en wanten.
De col heb ik gevoerd met fleece, lekker zacht en warm voor de winter.
Hoe ik het heb gedaan?... een ketting van losse haken en sluiten als ring (let op dat het niet draait), zo groot maken dat die over het hoofd past en dan stokjes haken, elke baan een andere kleur en natuurlijk kan je van patroon wisselen zoals ik af en toe heb gedaan.
De grijze wol en klein zilver draadje heb ik bij de Zeeman gekocht.



En nu is alles af en is het weer heerlijk weer alsof het voorjaar wordt, wij gaan nog even genieten van het mooie weer en morgen naar de FEELGOODMARKET in Eindhoven.

19 opmerkingen:

  1. Superleuk zeg! Mooie kleurtjes ook!
    Je dochter ziet er schattig uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Maar hoe krijg je die fleece eraan? Gewoon aanstikken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertof! Maar dat vroeg ik me ook af, hoe krijg je die fleece eraan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim, die fleece. Anders blaast de wind nog door de gaatjes. Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb eerst fleece langs te korte kant aan elkaar gestikt, nu heb je een col van fleece en toen heb ik er een rand aan geborduurd met de hand zoals je hier kan zien, http://ponnekeblom.blogspot.nl/2012/02/speldenkussen-met-gehaakt-randje.html
    Daarna heb ik mijn haakwerk en de fleececol aan elkaar gehaakt.
    Dit was ook de eerste keer dat ik het heb gedaan maar het werkt wel goed en makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! Ik krijg ook zin om de haaknaalden terug boven te halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat is echt héééél mooi (ook de dochter die erin zit :-)). De kleurtjes zijn een supercombinatie, goed gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig!!! Zoiets waar je mond even bij open gaat staan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! En weeral wou ik dat ik het geduld had om ook te leren haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan. Moet ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige set heb je gemaakt!

    Voor als je nog benieuwd bent naar de sint video, check dan nog even mijn blog. Heb hem net ontvangen en een fragmentje gefilmpt en geupload met mijn telefoon!
    Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schitterende kleurtjes!
    volllllllledig mijne smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh daar stond een kennis van me ook(Rebecca van 'Het Huiskameratelier')Ik heb haar wel eens ooit geholpen met grote groepen voor workshops

    BeantwoordenVerwijderen