woensdag 20 juni 2012

eindelijk hij is af . . .

Eindelijk het jasje is af, even zag het er naar uit dat hij pas voor de  winter af zou zijn.
Het patroontje van dear mij kids zag ik al meerder malen op blogs voorbij komen.
Nu wilde ik het ook wel eens proberen maar dan op naailes onder begeleiding van de juf dat leek me verstandig.
Daarbij wilde ik wat dingen aanpassen, zoals de binnen voering niet helemaal tot de rand door laten lopen.
een paspel bandje als afscheiding tussen de stofjes.
Een plooi in de binnen voering van de rug, en de voering van de arm wilde ik ook niet helemaal tot de rand door laten lopen. De kraag wat kleiner gemaakt.
En toen was hij bijna klaar, zat er een scheur in de paspel, groooommmmm.
Ik heb er maar een "geheim zakje" overgezet, dochter helemaal blij.
Ik moet zeggen ik vind hem helemaal leuk al zou ik de stoffen en kleuren combinatie niet zelf uit gezocht hebben. Dat heeft dochterlief zelf gedaan.




Nu kan ik weer wat van mijn lijstje afvinken, op naar het volgende.
Dat zijn twee rokjes voor vriendinnetjes.

27 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig vrolijk jasje, lekker zomers!
    En dat geheim zakje is een super oplossing, alsof het zo moest zijn en een geluk bij een ongeluk op nog een aanvaardbare plek, eind goed al goed :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat heb je goed opgelost.en wat een lekker vrolijk kleurtje.heel mooi geworden!
    ohja het kortje broekje van je ...die laat ik nog zien,maar die is bij mij in de hoek komen te liggen om onverklaarbare reden want er hoeft alleen nog maar een boord op :(
    gr.janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja zo gaat dat, zo heb ik ook nog een jurkje liggen wat maar niet af komt.

      Verwijderen
  3. Wat een superleuke jas!! En die kleurtjes zijn perfect! Dochter heeft smaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een werkstuk waar je trots op kan zijn. Hij is erg leuk geworden. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waw seg!!!
    dat knallend geel past perfect bij die schone dochter van!!!
    prachtig jasje gewoon (just zoals het kind uiteraard ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig patroon hé, ik maakte ook een gele voor mijn dochter (kan je op mijn blog zien) Maar deze met blauw straalt nog harder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk vind ik de kleuren van jou leuker.

      Verwijderen
  7. Heel schoon, ze staat er geweldig goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gemaakt! En jouw dochter heeft er de perfecte zomerkleuren uitgekozen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! En je dochter heeft smaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze heeft stijl, je dochter ;-) Echt een prachtig kleurrijk jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waauw, dat is een enorm mooi jasje, en de kleuren zijn juist super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige jas!!!! Ik vind de kleuren ook erg mooi, snap helemaal dat een kind dat uitkiest.
    Echt heeeeeel mooi gedaan (lees jaloers ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve reacties van jullie, bedankt!
    Als jullie het patroontje ook willen proberen mail me dan.
    Ik zou het leuk vinden om veel variaties ervan te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een vrolijke combinatie!!! Mooi, ik ben super-enthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WaW-wat een gaaf jasje-mooie kleur combi-goede smaak heeft deze jongedame al.
    Mooie avond nog en alvast een frisse start van de week-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is echt schitterend! Wat een mooie kleuren! En superhandig, nou ben je haar niet zo snel kwijt volgens mij? Lekker eigenwijs ook zo met die telefoon haha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O zo schoon! Waar blijft die herfst hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig jasje, heel mooi gemaakt, geweldige kleurtjes! Grtjs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen