vrijdag 9 maart 2012

Hij is af . . .

Ik had jullie al een bloem granny laten zien, erg  leuk maar veel werk en ik kwam hier al weer een andere bloem granny tegen die ik ook erg leuk vond.
Ik aan de slag maar dat ging niet goed maar de hulp ingeroepen van Janneman en na met haar vertaling kon ik weer verder. (arme Janneman ze is geblesseerd en mag helemaal niet haken een echte straf voor haar, beterschap!)


Deze granny zou het worden voor een sprei, dus aan de slag.
Al gauw kwam ik er achter dat een sprei een te groot project voor mij gaat worden, ik ben van de korte projecten en dus snel resultaat.
Ik vroeg thuis wat zal ik er mee doen, dan riepen de mannen in koor "uithalen" en dochter "mijn pop wil wel een dekentje", juist dat gaat het worden.
Ik heb de granny's aan elkaar gemaakt zoals Saaartje het liet zien op haar blog en dat werkte prima. Haar granny gaat super snel en gaat heel mooi worden.
Afijn het is dus een poppendeken geworden, maar de bloem is wel verslavend om te haken en zo heb ik ook nog een muts gemaakt zo op de valreep van de winter.
Met aan de zijkant vlinders de stevig zijn en mooi blijven zitten een aanrader! Even googelen op Youtube.


De bloem is zo leuk om te maken ik kan jullie het patroon niet onthouden ik ben heel benieuwd of jullie er ook iets leuks mee kunnen maken.


Die maak je als volgt:
Haak een ketting van 4 losse en sluit het in een ring
Haak 1 losse en dan 7 vasten en sluit.
3 lossen + 4 stokjes in 1 vaste van de vorige toer
Dan lus van de haaknaald afhalen
Steek de haaknaald van voor naar achter in 3e losse van de drie lossen voor het eerste stokje
Pak dan de losgelaten lus
Sla de draad om de naald en haal die door de twee lussen

De volgende bloemblaadjes:
5 stokjes in 1 vaste van de vorige toer
Dan lus van de haaknaald afhalen
Steek de haaknaald van voor naar achter in de steek voor het eerste stokje
Pak dan de losgelaten lus
Sla de draad om de naald en haal die door de twee lussen

In de volgende ronde haak ik telkens twee bloemblaadjes bij elkaar dus in totaal 16.

Succes ermee!

Wat gaan jullie doen? ik ga in eindhoven naar de stoffenbeurs zondag en zaterdag samen met man heerlijk eten bij vrienden die voor ons gaan koken op hun Greenegg, dat wordt gezellig en smullen, dus even niet haken en daarna weer een nieuwe project starten.
Tot volgende week en een fijn weekend!


2 opmerkingen:

  1. Ik vind de muts super geworden met die bloem en vlinders! Geniet van je weekend, gaan wij ook doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gaaf dekentje-mooie kleurcombi-knap gemaakt-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen