vrijdag 2 maart 2012

Daar is die dan . . .

Daar is die dan . . . jullie hadden nog het haak patroon van de bloem granny van mij te goed.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven, ik ben heel benieuwd wat jullie er van maken.
Ik heb inmiddels besloten om een andere granny voor mijn deken te maken maar daar later meer over.



  1. Haak 4 vasten en sluit deze met een halve vaste tot ring.
  2. haak 2 losse dit is je eerste stokje haak nu 7 stokjes (totaal is nu 8 stokjes) en sluit met een halve vaste.
  3. We gaan nu een bloem maken. Haak nu met een andere kleur 7 losse en een halve vaste tussen de vorige stokjes, je krijgt nu 8 lange lussen.
  4. Haak 2 losse = eerste stokje (op de plek van de halve vaste van de vorige rij) en haak nu 16 stokjes in elke lus en een stokje weer in de halve vaste van de vorige rij, daarna weer 16 in de volgende lus enz. zo alle 8 lussen. Sluit met een halve vaste in de twee losse van het begin. Nu heb je de bloem.
  5. Neem weer een andere kleur en begin in de ring van nr. 3 aan de achterkant van de bloem (ofwel de lus van 7 lossen) begin in het midden, haak 7 lossen en een halve vaste weer op het midden van de volgende lus. zo heb je weer 8 lussen achter de bloem.
  6. Haak 2 lossen, dit is het eerste stokje haak er nu nog 4 (totaal is nu 5 stokjes), 1 loss - 3 stokjes - 2 losse - 3 stokjes - 1 losse - 5 stokjes - 1loss - 3 stokjes - 2 losse - 3 stokjes - 1 losse - 5 stokjes - 1 loss - 3 stokjes - 2 losse - 3 stokjes - 1losse - 5 stokjes - 1 loss - 3 stokjes - 2 losse - 3 stokjes - 1 losse - sluiten met een halve vaste.
  7. Nu haak je nog rondom vasten en op de vier hoeken 2 vasten totaal van 64.

3 opmerkingen:

  1. Allé ge meent het niet!! En ik ben echt fan van deze ... Merci, merci, merci. Nu zal zus haar dekentje ook een inorde komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, ik probeer 'm dit weekend meteen uit ! Deze vliegt meteen ook op Pinterest !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh waarom kan ik niet zo mooi haken.... grrr.
    Als ik het kon maakte ik er 20 stuks en daar maakte ik dan een prachtig poppendekentje van... ik droom verder en geef je alle complimenten! Zo mooi!
    Liefs Manon

    (Woordverificatie uitzetten? Check mijn blog voor de uitleg in afbeeldingen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen