maandag 2 januari 2012

2012

Voor iedereen die dit leest;

EEN HEEL GELUKKIG 2012

Wat ik daar mee bedoel  is dat we weer leren gelukkig te zijn met wat we hebben
i.p.v. te verlangen naar meer of iets wat de ander heeft.
En daardoor uit het oog te verliezen wat we zelf hebben.
Ofwel gewoon gelukkig zijn, ik ga het in ieder geval proberen ik heb al een tijdje deze mooie spreuk
op ons grote memo bord in de kamer hangen.

Bederf niet wat je hebt
door te verlangen
naar wat je niet hebt.
Onthoud dat wat je nu hebt
ooit hoorde bij de dingen
waar je alleen maar op kon hopen.

Deze spreuk herinnert me aan een tijd dat we veel verhuisde,
in een korte tijd hebben we veel delen van Nederland gezien vanwege het werk,
Groningen, Friesland, Gelderland, Limburg en uiteindelijk Brabant.
In veel huizen gewoond, inderdaad huizen maar geen "thuis".
Vooral ik heb me in die tijd echt ontworteld gevoeld.

We droomde van rust in ons gezin het liefst in een oud huis met een tuin niet groot maar wel knus,
en met veel groen om ons heen en een school dicht bij huis voor de kinderen.
En het ultieme was dat ik na jaren weer een baan zou krijgen en raad eens wat..........
We hebben het gevonden, ons thuis, natuurlijk moet er nog veel opgeknapt worden
(de keuken is nog de keuken uit 1958) maar dat maakt ons niets uit.
En.... afgelopen jaar kreeg ik een leuke baan met leuke collega's en waardering voor mijn werk.
en mijn contract is zelfs voor weer een jaar verlengt.
En het aller belangrijkste het gaat goed met ons gezin!

Natuurlijk zijn er dingen die minder gaan, dat heeft iedereen maar daar wil ik me niet op focussen.
Er is teveel om blij mee te zijn.

Ik hoop dat dat ook voor jullie geld vandaar dat ik jullie veel "geluk" wens.


2 opmerkingen:

  1. Van geluk gesproken...
    Ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige spreuk! Eentje om inderdaad in het zicht te hangen en af en toe eens bij stil te staan.
    M'n allerbeste wensen voor jou en je familie! Een goede gezondheid en ook veel plezier in en met je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen