woensdag 14 december 2011

Kerst kleding . . .

Volgende week hebben de kinderen een kerstdiner op school.
Ik had al een tijdje een mooi lapje liggen, daar heb ik een overslagjurk van gemaakt uit de knipmode voor moeder en dochter. Het originele patroon heeft nog een kraag en ik heb de rok wijder getekend.
Maar toen hij af was wilde ze hem niet aan, na lang aan dringen trok ze hem toch aan en hij zit als gegoten en staat ook heel leuk, maar haar lievelingsjurk wordt het niet, jammer het jurkje staat haar zo leuk.



Dus ze wil hem ook niet aan naar het kerstdiner op school, gelukkig had ik nog een lapje liggen gekregen van een vriendin een stof die wat stijf is door het ijzer wat er in verweven zit, het blijkt een stofje te zijn van het kinderkleding merk Jottum.
Dus daar heb ik een rokje van gemaakt een rokje zonder patroon stof aan rimpelen en band erop, elastiek door de band en klaar, nu had ik twee lagen gebruikt, en aan de onderste laag heb ik een stukje tule gemaakt.
En door de stijfheid van de stof staat het rokje een beetje uit, dus dochter helemaal blij, deze wil ze wel aan naar het kerstdiner, pffffff gelukkig!

1 opmerking: